Příští týden si řidiči poprvé vyzkouší nový povrch modernizovaného úseku D1

Řidiči si už příští týden vyzkouší první modernizovaný úsek dálnice D1. Mezi Šternovem a Psářemi se bude jezdit po novém povrchu, i když stále ve stejném režimu ve dvou zúžených jízdních pruzích v každém směru. Přesto řidiče čekají novinky.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Modernizace úseku D1 Šternov-Psáře | Foto: Petr Jansa

Při jízdě po starém a novém povrchu dálnice D1 je ve stejném automobilu rozdíl v hlasitosti několik decibelů. Důvod je podle Ivana Čásenského z Ředitelství silnic a dálnic jednoduchý.

„Cementobetonový kryt, který je udělán na pravém jízdním pásu, má daleko lepší vlastnosti, než měl kryt předchozí. Je daleko tišší, klidnější. I mostní konstrukce tří nových dálničních mostů mají lepší, tišší asfaltový povrch,“ říká.

Myslelo se i na větší bezpečnost, protože tento úsek vede kopcovitým terénem a je plný zatáček.

Přehrát

00:00 / 00:00

Na modernizovaném úseku D1 mezi Šternovem a Psářemi se byl podívat redaktor Petr Jansa

„Zlepšily se rozhledové podmínky, protože se změnil sklon dálnice. Je reprofilovaná. Řidiči mají lepší výhledy do zatáček. A komfort jízdy ve více klopené zatáčce je samozřejmě pro řidiče lepší,“ popisuje Čásenský.

Na staré dálnici není úseku, kde by nebylo místo, na němž hrozí značné riziko akvaplaninku a řidiči tam často bourají. I s tím stavbaři počítali.

„Byla udělána nová středová kanalizace čili celé odvodnění dálnice je teď nové. To zlepšilo problém s akvaplaninkem. A i reprofilace dálnice je teď udělaná tak, že by nám nikde voda stát neměla,“ věří Čásenský.

V úseku se ještě dodělávají svodidla, o pár set metrů dál silničáři malují vodorovné značení, prostě je ještě potřeba vše dotáhnout do nejmenšího detailu.

„Mění se v zásadě celá dálnice. To znamená povrch, rozměry. Dálnice bude širší, jsou tady lepší svodidla, mostní konstrukce. Vše je děláno pro to, aby dálnice vydržela dalších řekněme 30 let, a pro to, aby byla komfortnější a bezpečnější,“ vysvětluje Jan Rýdl z ŘSD.

Modernizace úseku D1 Šternov-Psáře | Foto: Petr Jansa

Z osmikilometrového úseku o šířce 12 metrů odstranili stavbaři povrch do hloubky 30 centimetrů, což znamenalo odvézt nákladními vozy na 60 tisíc tun suti. A zase navézt a položit nový povrch.

„Vrátilo se sem 21 tisíc kubíků betonového krytu a pět tisíc tun živičných směsí,“ konstatuje šéf stavby Tomáš Juna z Eurovie.

Zbývá tedy už jen doladit drobnosti a do týdne budou řidiči poprvé moci vyzkoušet jízdu na prvním modernizovaném úseku, i když stále jen v zúžených pruzích po dvou v každém směru. Na řadu totiž ihned přijde modernizace pásu směrem na Prahu.

Petr Jansa, kap Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme