Na severu Čech chybí podle dopravců odstavná parkoviště pro kamiony

Pravidelné přestávky i víkendové zákazy jízd nutí řidiče kamionů zastavovat. V Česku ale nemají moc kde. Parkoviště u čerpacích stanic, kde se můžou řidiči třeba i osprchovat, bývají plná. Kamiony tak postávají, kde se dá. Výjimkou není ani Ústecký kraj - tady postrádají řidiči místo hlavně u dálnice D8 a rychlostní silnice R7.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Řidiči kamionů odpočívají na silnici I/13 od Chlumce směrem na Děčín | Foto: Gabriela Hauptvogelová | Zdroj: Český rozhlas

Petr Jansa se svým kamionem zastavil na silnici I/13 od Chlumce směrem na Děčín. Stává tu podle svých slov často.

„Tady se pomalu nikde jinde nedá. Je tu pár benzínek, ale tam bývá plno. Támhle je další plácek, ale tam zase soukromník prodává ovoce a zeleninu a vyhazuje nás.“

Zkušenost Petra Jansy potvrzuje i ředitel regionální pobočky sdružení dopravců Česmad Bohemia v Ústí nad Labem Zdeněk Gerstner:

Přehrát

00:00 / 00:00

O nedostatku odstavných parkovišť na severu Čech informovala redaktorka Gabriela Hauptvogelová

„Jsme svědky případů, kdy například na komunikaci mezi Ústím nad Labem a Lovosicemi stojí auta třeba v příkopě tak, aby nebránila provozu. Zároveň ale stojí v místě, kde to určitě není vhodné jak pro bezpečnost, tak pro sociální zázemí a bohužel i pro životní prostředí.“

Policisté o nedostatku vhodných míst k odstavení kamionů vědí. Podle vrchního komisaře dopravní policie Ústeckého kraje Lukáše Schyby s tím ale řidiči musejí počítat.

„To, že jim končí možnost jet, vědí dostatečně předem na to, aby se mohli podle toho zařídit a to místo si včas vybrat.“

Řidič Petr Jansa ovšem patří k těm, kteří cestu s ohledem na možnosti zastavení neplánují. V cizině ani nemusí.

„Záchody jsou prakticky na každém parkovišti. Parkoviště je každých 15 minut jízdy. Tam je to úplně o něčem jiném,“ říká.

Bude líp?

Podle Zdeňka Gertnera z Česmadu se možná kamioňákům blýská na lepší časy - aspoň těm v Ústeckém kraji:

„Teď se hovoří o vybudování truckcentra v průmyslové zóně Triangle, která je u rychlostní komunikace R7. Dále se tu hovoří o vybudování truckcentra pomocí soukromého investora u dálnice D8 kousek za Ústím nad Labem směrem ke státní hranici.“

Se stavbou parkoviště kamionů ale nesouhlasí někteří místní obyvatelé a ekologičtí aktivisté. Výhrady mají i krajští radní.

Gabriela Hauptvogelová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme