Zpožděné zavazadlo dokáže cestování znepříjemnit. Náklady uhradí letecká společnost

V letní turistické sezóně řeší problém se ztrátou nebo zpožděním zavazadel víc lidí než obvykle. Většinou se to týká těch, kteří se vydají na dovolenou sami bez cestovní kanceláře a kupují si letenku s přestupem. V případě zpoždění delších než 24 hodin už letecké společnosti hradí náklady.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zavazadla na letišti. | Foto: Tomáš Adamec

Komplikace s kufry zažila před týdnem třeba 30letá Pavlína z Prahy. S přáteli letěla z New Yorku a přestupovali v Londýně. Tam zavazadla zůstala.

„Na reklamacích nám nebyli schopni říct, proč se tomu tak stalo. My jsme si vydedukovali, že to bylo způsobené tím, že jsme měli strašně krátkou dobu v Londýně na přestup. Naše letadlo z New Yorku mělo hodinu zpoždění," popisuje nepříjemnou situaci Pavlína.

Přehrát

00:00 / 00:00

O problémech se zpožděnými zavazadly natáčela redaktorka Veronika Hlaváčová

Skupinka dostala informaci, že kufry přiletí pozdějším letadlem před 20. hodinou večer. A že si mají zavolat na speciální linku.

„V jedenáct jsme volali na letiště, co se děje, že kufry nikde nejsou. A telefonní číslo, které nám dali, už nikdo nezvedal. Ve dvanáct jsme měli telefon, že kufry stojí před domem a máme si je vyzvednout. Byli na nás milí, jen nám mohli říct, že nám kufry nepošlou ihned potom, co letadlo přistane," myslí si.

V tomhle případě - kdy cestující čekali na zavazadla necelých deset hodin, letecká společnost škodu nekompenzuje. Na přesný postup se ptají zklamaní zákazníci i Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. Tajemnice Kateřina Petříčková popisuje situaci, kdy cestující nemá zavazadlo déle než 24 hodin:

„V případě delších zpoždění už letecké společnosti hradí nucené náklady. Cestující si musí schovávat daňové doklady za útraty za zboží a věci, které musel vynaložit z důvodu toho, že se mu zpozdilo zavazadlo.“

Letiště Václava Havla, (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

Při hledání kufrů a tašek na světových letištích podle Petříčkové výrazně pomáhají i jejich barvy a hlavně označení:

„Cedulka se jménem a adresou v anglickém jazyce nebo bez diakritiky, aby byl nápis čtivý v rámci mezinárodní cesty. Někteří cestující si rovněž označují zavazadla různými nášivkami, aby byla zavazadla rozeznatelná,“ dodává Petříčková.

Češi se ptají na rady i další organizace - Asociace cestovních kanceláří. Jan Papež spojuje komplikace s kufry hlavně s velkými světovými letišti:

„My jako cestovní kanceláře strašně neradi vozíme klienty přes Paříž nebo Londýn, které jsou opravdu rizikové. A kde se velmi často stává, že se zavazadlo někam zatoulá. Velký problém je to především u poznávacích zájezdů, kde je riziko, že zavazadlo neuvidíte několik dní.“

Papež upozorňuje i na pojištění zavazadel. Doporučuje ho hlavně při cestování s přestupy. V případě, kdy cestující reklamuje poškozené zavazadlo, musí prokázat, že na něm vada nebyla už při odbavení.

Veronika Hlaváčová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme