Před létem roste prodej prostorných aut. Trend pozorují prodejci nových i ojetých vozidel

Statisíce Čechů se každý rok v létě vydávají do zahraničí. Velká část z nich k tomu využívá vlastní auto a někteří si ho kvůli dovolené dokonce záměrně kupují. Prodejci ojetých vozidel proto mají před létem žně.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Karosářská varianta kombi

Karosářská varianta kombi | Foto: licence Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 Unported, Rudolf Stricker

Každoročně jdou nejvíc na odbyt velká a prostorná auta.

„V období před dovolenými rodiny často volí nákup ojetého automobilu MPV či kombi jednak z důvodu jejich praktičnosti, ale také z důvodu výrazné finanční úspory ve srovnání s pořízením nového automobilu,“ uvádí ředitelka autobazaru AAA Auto Karolína Topolová.

Peníze, které lidé nákupem ojetého vozu ušetří, posléze často investují do letní dovolené.

„V červnu tohoto roku jsme prodali celkem 1490 vozů kombi a 603 vozů s karoserií MPV, což je výrazně větší poměr než je tomu v jiných měsících,“ dodává Topolová.

Podobný trend zaznamenávají také prodejci nových vozidel. Do statistik se ale promítne o něco dříve než v červnu. Podle Jana Šestáka z Autosalonu Domanský zákazníci vědí, že výroba vozidla trvá dva až tři měsíce. Reagují tedy v předstihu a objednávají si vůz už na jaře, aby s ním mohli odjet na letní dovolenou.

Přehrát

00:00 / 00:00

Jaká auta kupují Češi před letními dovolenými, zjistil reportér Matěj Skalický

Poptávka po autech, které uvezou co možná nejvíc zavazadel, je ovšem stejná jako u autobazarů.

„Na jaře je opravdu nárůst prodeje crossoverů a MPV vozidel, popřípadě vozidel ve verzi kombi nebo SV. Opravdu objednávají větší vozy,“ potvrzuje Šesták.

Čeští řidiči vyhledávají větší zavazadlový prostor v autech dlouhodobě a čím dál častěji. Ostatně nejžádanějším ojetým vozem je už nějakou dobu právě auto karoserie kombi. V Česku jsou speciálně tyto verze tradičních modelů s větším kufrem nadmíru oblíbené.

„Když máme vozy liftback a kombi, 70 procent vozidel se prodává ve verzi kombi. Je to jenom v mysli řidičů, že kombi je prodloužený a mám tam prostor navíc. Dalším aspektem je to, že verze kombi je líbivější. To je dlouholetý trend,“ vysvětluje Michaela Marešová z Profi Auto Servisu.

Důvodem je podle ní to, že jsme národ chalupářů a rádi jezdíme na dovolenou po vlastní ose. Jen letos v létě se například k chorvatskému pobřeží, které tradičně patří mezi nejvyhledávanější destinace, vydá asi 800 tisíc Čechů. Řada z nich vyrazí v nově pořízeném autě.

Matěj Skalický, Iva Menšíková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme