Francouzi prodali Datart zpět jeho českým zakladatelům, pětinu firmy má HP Tronic

Francouzská společnost Darty prodala 60procentní podíl v českém řetězci s elektronikou Datart zpět jeho zakladatelům. Ti nyní vlastní 80 procent firmy. Zbylý pětinový podíl získal HP Tronic, který provozuje síť obchodů Euronics. Darty podíl prodala za pět milionů eur, v přepočtu asi 139 milionů korun. Firma to uvedla na svém webu.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Datart prodejna (ilustrační foto)

Datart prodejna (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

Datart v Česku a na Slovensku provozuje 42 prodejen s elektrospotřebiči a e-shopy Datart.cz a Datart.sk. O zpětném prodeji Datartu se na trhu spekulovalo již několik let.

„Podařilo se nám úspěšně dokončit jednání s dosavadním majoritním vlastníkem o odkupu akcií,“ uvedl generální ředitel Datartu Pavel Bádal.

„Můžeme pokračovat v nastoleném trendu neustálého zlepšování kvality služeb, výběru zboží a nejlepších cen pro zákazníky. Navíc lépe dokážeme reagovat na změny na lokálním trhu,“ doplnil.

Přehrát

00:00 / 00:00

Podrobnosti přinesla redaktorka Jitka Hanžlová

Akcionáři, kteří odkoupili od Darty její 60procentní podíl, poté prodali 20 procent společnosti HP Tronic. Ta provozuje síť obchodů Euronics a s Datartem má dlouholeté nadstandardní vztahy jako dodavatel.

„Nemění se nic na prozákaznicky orientované strategii společnosti Datart, nemění se nic na počtu prodejen, na fungování internetového obchodu ať už v České republice, tak na Slovensku,“ ujistil mluvčí HP Tronicu Bohuslav Komín.

Není to jediný případ, kdy zahraniční vlastník opouští český trh. V květnu například změnil majitele řetězec s elektronikou Electro World – 26 prodejen v České republice a na Slovensku ovládl slovenský Nay.

Analytik Home Creditu Michal Kozub považuje za hlavní příčinu, že zahraniční majitelé nedokáží rychle reagovat na specifické podmínky středoevropských trhů a ani se jim to nevyplatí.

„Česko je totiž relativně malý trh a mnohdy starosti o jeho řízení mohou být mnohem větší než výnosy z jeho řízení,“ vysvětlil. K tomu je nutné připočíst tvrdou konkurenci, která tlačí ceny dolů.

Jitka Hanžlová, ČTK, Kateřina Prachařová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme