Zákaz reklamy na přívěsných vozících v Hradci Králové firmy nerespektují

Už dva týdny platí v Hradci Králové zákaz reklamy na přívěsných vozících. Ty často stojí u velkých silnic a na křižovatkách. Vedení města vadí, že tento druh reklamy nepodléhá regulaci. Naopak jedna z reklamních firem považuje zákaz za omezování podnikání.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Stará radnice a katedrála v Hradci Králové | Foto: Milan Baják

Na křižovatce Mileta u fakultní nemocnice stojí hned několik přívěsných vozíků s reklamami. Podle Ondřeje Votroubka, vedoucího odboru správy majetku, město jejich majitele už brzy osloví:

„V tuto chvíli písemnou formou, kde je vyzveme ke smírnému řešení a dáme jim lhůtu na odstranění těchto reklamních ploch. Pohybujeme se v gesci nejkratší doby asi deseti dnů.“

Odstraňování reklam, které nařízení rady města zakázalo, bude sledovat městská policie. „Strážníci monitorovali město a zjistili 14 těchto vozíků,“ potvrzuje mluvčí strážníků Eva Čížková.

Přehrát

00:00 / 00:00

O porušení zákazu reklamy na přívěsných vozících natáčel redaktor Jiří Fremuth

Několik reklam na vozících patří v Hradci Králové reklamní agentuře Jana Čížka. Ten zatím na upozornění od úřadu čeká. Podnikateli vadí, že město podle něj omezuje podnikání:

„My jsme v mezidobí podali podnět k prošetření krajskému úřadu. Máme podezření na to, že město tímto nařízením porušilo několik zákonů a dokonce se to dotklo našich ústavních práv.“

Zákaz předložil radě města náměstek primátora Martin Soukup z ODS. Podle něj chce město tento druh podnikání hlavně regulovat - vozíky prý hyzdí město a mohou ohrožovat dopravu.

„Myslím si, že obrázek si Hradečáci udělají sami. Právě na základě jejich stížností a stížností obchodníků a dopravní policie jsme byli nuceni přistoupit k tomuto pro podnikatele nepopulárnímu opatření.“

Podnikatel Čížek upozorňuje na jeden paradox zákazu: „Nařízení se kupodivu nevztahuje na prezentaci politických stran a hnutí, což nám přijde jako účelové před nadcházejícími komunálními volbami a na akce pořádané městem. To znamená, že tu máme dvojí metr.“

Podle náměstka Soukupa s politickou reklamou problémy nebyly: „Na základě toho, že v minulosti nikdy problém nebyl, tak jsme to ponechali ve stávajícím znění.“

Magistrátní úředníci slibují, že reklamu na vozících povolí - nově ale s příslušnými povoleními a za nájem.

Jiří Fremuth Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme