Česká spořitelna zdražuje většinu základních služeb

Klienti České spořitelny si ode dneška připlatí za většinu základních služeb. Banka s nejvíce zákazníky v Česku totiž mění svůj ceník.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Česká spořitelna (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

Podraží hlavně služby na přepážce - například zadání platebního příkazu nebo výběr hotovosti. Víc bude stát i papírový výpis z účtu, přihlašovací a informační sms. Mírně zlevní transakce u bankomatů.

„Upřímně řečeno vůbec nerozumím tomu, proč takový krok Česká spořitelna dělá, protože jakékoliv zdražení služeb samozřejmě může mít vliv na odliv zákazníků,“ říká šéfredaktor serveru měšec.cz Dalibor Chvátal.

Přehrát

00:00 / 00:00

O zdražení některých služeb pro klienty České spořitelny mluvila Zuzana Švejdová

„Trendem bankovních služeb je spíše zlevňovat. Česká spořitelna v tom ale není jediná. Stejným způsobem před rokem zdražily i Raiffeisenbank, Unicredit Bank a GE Money.“

Podle analytiků chce pravděpodobně Česká spořitelna změnit svůj obchodní model - tedy zbavit se drobných zákazníků a zaměřit se na korporátní klienty.

Změny ohlašují i ČSOB a KB

Poplatky upravuje od září i ČSOB, cílem má být hlavně zjednodušení. A změní se i sazebník Komerční banky, který bude platit od poloviny listopadu. Ke změnám cen ale pravděpodobně nedojde.

Zdražování může vést k přelivu klientů k jiným bankám, odhadují někteří analytici. Nové klienty by tedy mohly získat takzvané bezpoplatkové banky, jako je například Fio banka, mBank, Air Bank, Equa bank nebo taky Zuno.

Bankomat (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

Ke změně banky vedou klienty nevyhovující služby a vysoké poplatky

Nejčastějším důvodem, proč lidé mění svou banku, jsou hlavně nevyhovující služby, potom vysoké poplatky nebo složitý přístup k pobočce.

Poplatky u některých bankovních domů můžou v průměru dosáhnout i 2,5 tisíce korun za rok.

Ve druhém čtvrtletí zaplatil průměrný klient za užívání bankovních služeb 182 korun - tedy o 3 koruny více než v předchozích třech měsících.

Může za to i období léta a dovolených, kdy se tradičně zvyšuje počet bankovních operací. Klienti totiž častěji vybírají v cizině, a to i nad počet výběrů zdarma.

Jakub Šídlo, Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme