Prázdninový historický vlak sveze lidi z Mladé Boleslavi do Českého ráje a zpět

Od dnešního dne mohou lidé opět po roce nasednout do historického prázdninového vlaku a svézt se z Mladé Boleslavi do Českého ráje. Na trase je k vidění například zámek Humprecht a Dětenice, zřícenina hradu Trosky nebo hrad Kost.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Prachovské skály - na obzoru je vidět hrad Trosky a jeho dvě věže Baba a Panna | Foto: Tomáš Beneš

Lidé z Mladé Boleslavi si prázdninovou cestu historickým vlakem oblíbili. Někdy je vezla lokálka, občas dokonce vagóny táhnul parní vlak.

„Loni jsme s vnučkou jeli na výlet, je to krásná vyhlídková trasa,“ libuje si paní Eva z Mladé Boleslavi.

Vlak vyjíždí každou prázdninovou sobotu a neděli z Mladé Boleslavi. Jede se většinou po trati, kterou už České dráhy nevyužívají. Trasa vede přes Bakov nad Jizerou a Dolní Bousov do Sobotky v Českém ráji.

Dále trasa pokračuje do Jičína, Kopidlna, Dětenic a zpět do Mladé Boleslavi.

Přehrát

00:00 / 00:00

Na jízdy historickým vlakem se vyptával reportér Radek Duchoň

„Je třeba si prostudovat jízdní řád. Hlavně na lokálce, kde je dlouhý provoz, jsou zastávky na znamení,“ upozorňuje David Kolář z Mladoboleslavského železničního spolku, který má vše na starosti.

Cestování vlakem z Boleslavi a zpět trvá zpravidla několik hodin. Šedesát devět kilometrů dlouhou trať oficiálně nadšenci z Mladoboleslavského železničního spolku nazývají S lokálkou kolem Humprechtu.

„Jezdíme tam dvě kolečka – jedno dopoledne, druhé odpoledne. Lidé nastoupí do vlaku, budou odbaveni personálem. Ve vlaku můžou zůstat do té doby, než uznají, že chtějí vystoupit, nebo než je ‚vyhodíme‘,“ popisuje Kolář.

Vlak se z odpoledního okruhu vrací zpravidla v 18 hodin do Mladé Boleslavi. Ještě předtím ovšem lidi čeká spousta zajímavých míst, jako je například Jičín, zřícenina Trosky, hrad Kost. V Libuni mohou lidé využít přípoj na historický autobus, který jezdí na trase Turnov – Jičín.

Vlaky byly vyrobené ve čtyřicátých letech minulého století.

„Letos chystáme nasadit i přípojný vůz, kde budeme nabízet rozšířenou přepravu pro kočárky a nějaké to kolo navíc, protože do jednoho motoráčku se toho tolik nevejde,“ uvádí Kolář.

Každý rok chystají lidé ze železničního spolku nějaké překvapení, například vozidlo jiné řady.

Hlavním organizátorem prázdninové jízdy je obec Dětenice. Nejrůznějšími částkami pravidelně přispívají oba sousedící kraje a především obce.

Radek Duchoň Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme