Krkonošská střediska hlásí toto léto velkou návštěvnost, přijíždí stále více Čechů

Horská střediska napříč Krkonošemi si chválí letošní letní sezonu. Větší střediska jsou plná i z 80 procent. Velkou návštěvnost zaznamenávají také všechna infocentra. Největší zájem je o nápady na výlety, aktivity s dětmi a program na deštivé dny.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Rozcestník

Rozcestník | Foto: Standa Soukup

Krkonošská střediska jsou přes léto plná. Na hory od východu po západ jezdí více lidí než v loňském roce. Zaznamenává to i vedoucí hlavního informačního střediska správy KRNAP Zdena Štěpánková.

„Ve srovnání s loňským rokem je velká změna v červenci. Přisuzuji to hlavně tomu, že loni bylo špatné počasí, byly povodně, takže spousta Čechů necestovala. V poměru s loňským rokem máme návštěvnost českých klientů o 50 procent větší,“ shrnuje.

Přehrát

00:00 / 00:00

Krkonošská střediska jsou přes léto plná, velkou návštěvnost hlásí hlavně infocentra větších měst. V Krkonoších natáčela redaktorka Hana Novotná

Největší nárůst turistů zaznamenávají infocentra ve městech a střediscích, kde je vyžití i za parných nebo deštivých dní, které nejsou ideální na túry.

„Větší střediska jsou na tom lépe. Jako například Jilemnice, Vrchlabí, Harrachov, Pec pod Sněžkou, Špindlerův Mlýn. U malých městeček s malými infocentry je to už o něco méně,“ popisuje Klára Kroupová ze Svazku měst a obcí Krkonoše.

Do Krkonoš letos přijíždí stále více Čechů. Česká klientela tvoří na horách 70 až 90 procent návštěvníků. Takovou zkušenost má i vedoucí informačního centra v Jánských lázních Marek Šustr.

„Zbylých 10 až 30 procent tvoří německá klientela, také přijíždí dost Belgičanů i holandská klientela,“ doplňuje.

Problém s propagačními materiály

Změna v klientele způsobuje některým informačním střediskům problém s propagačními materiály, napříč Krkonošemi to pociťují i informační střediska Správy KRNAP.

„Problém to trochu dělá. Protože dřív se vydávalo více materiálů v němčině. Teď se vydává kromě němčiny, angličtina a polština, ale my potřebujeme nejvíce materiálů v češtině,“ vysvětluje Zdena Štěpánková.

Dalším trendem je letos výrazné zaměření na rodiny s dětmi. Ať už to jsou slevové balíčky nebo výstavba různých hřišť a dětských stezek.

Hana Novotná Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme