ČOI odhalila prohřešky u 38 procent kontrolovaných cestovních kanceláří

Cestovní kanceláře se ve druhém čtvrtletí dopouštěly častěji provinění vůči zákazníkům než ve čtvrtletí prvním. Zjistila to Česká obchodní inspekce, která zkontrolovala 71 cestovních kanceláří a agentur. Porušení povinností objevila v 27 případech. To představuje 38 procent z celkového počtu. V prvním letošním čtvrtletí byly chyby odhalené v 26 procentech případů.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

hotely u moře | Foto: Jan Rosenauer

Nejčastější prohřešky cestovek jsou podle mluvčího České obchodní inspekce Jiřího Fröhlicha v podstatě stále stejné a týkají se reklamací a cen.

„Tedy zejména nedostatečný nebo klamavý způsob informování o právech spotřebitelů. A musím říci, že se to týkalo celkem 13 případů.“

„V sedmi případech cestovní kanceláře uváděly ceny pouze v eurech, což je špatně podle paragrafu 12 zákona o ochraně spotřebitele.“

Česká obchodní inspekce dokonce narazila i na dva případy diskriminačního chování, jehož se cestovky dopouštěly.

„Jedna cestovní kancelář nabízela zájezd výhradně občanům vietnamské národnosti. Jiná nabízela zájezd pouze lidem starším 18 let, tedy dospělým, aniž by toto jakkoli zdůvodnila,“ popsal případy diskriminace Jiří Fröhlich.

ČOI za prohřešky zjištěné při kontrole cestovek zatím udělila 14 pokut za celkem 479 a půl tisíce korun. Některá správní řízení ale dosud neskončila.

Asociace: Malý vzorek kontrolovaných subjektů

Kateřina Petříčková z Asociace českých cestovních kanceláří a agentur s některými závěry ČOI souhlasí, ale nabízí i jiný úhel pohledu.

„Vzhledem k tomu, že na trhu máme okolo 960 cestovních kanceláří a přibližně dalších 1000 aktivních cestovních agentur, tak procento kontrolovaných subjektů je skutečně malé.“

„Na druhou stranu si musíme také uvědomit, že ČOI kontroluje ty cestovní kanceláře, na které již třeba obdržela podněty, a to ať z řad spotřebitelů, nebo třeba od naší asociace."

Asociace totiž i ty firmy, které nejsou jejím členem, upozorňuje na chyby, které dělají. Mnohdy jsou to ale takové společnosti, které na výtky nereagují a svůj špatný přístup nezlepší. Pak asociace podává podnět kontrolorům. Podnět může podat i kterýkoli nespokojený zákazník.

Jitka Hanžlová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme