Parník Vltava se vydal na unikátní plavbu do Drážďan. Vyplouvá jen výjimečně

Parník Vltava vyplul na unikátní cestu do Drážďan. Bude kopírovat trasu historických parních linek. Pražská paroplavební společnost, která loď provozuje, ji musela na cestu důkladně připravit. Mimo kontroly parního motoru a strojovny musela nahlásit plavbu na ministerstvu kultury. Parník je totiž od loňska kulturní památkou.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kolesový parník Vltava a další lodě na Vltavě

Kolesový parník Vltava a další lodě na Vltavě | Foto: Filip Jandourek | Zdroj: Český rozhlas

Historický parník Vltava se do zahraničí dostane výjimečně. V Drážďanech ho ale tentokrát čeká významná událost.

„Celoevropský sraz parníků, který pořádá největší světová paroplavební společnost, a tou je dnes Saská paroplavba, naše starší sestřenice,“ popisuje Štěpán Rusňák, výkonný ředitel Pražské paroplavební společnosti, která plavidlo provozuje.

Přehrát

00:00 / 00:00

O cestě parníku Vltava do Drážďan natáčel redaktor Jan Charvát

Plavba je rozdělená na několik úseků. Ten první končí v Litoměřicích, druhý je mezi Litoměřicemi a saskou metropolí. Zpátky do Prahy se parník Vltava vrátí v úterý.

Potřebuje samozřejmě zkušenou posádku, která si s historickým plavidlem poradí. Má více než deset členů.

„Pojedou s námi lodníci, musí dokonale ovládat práci s bidly a se sochory. Vepředu je jeden špičák, na zádi jsou dva zadáci. A potom pan kapitán, který komunikuje se strojníkem,“ vysvětluje Rusňák s tím, že loď vozí cestující už tři čtvrtě století:

„Parník Vltava patří mezi nejmodernější, které dnes můžeme vidět na evropských veletocích. Byl postaven před 75 lety, křtěn a uveden do provozu byl v roce 1940. Je osazen původním parním strojem z roku 1938.“

Pokud má loď dobrého strojníka, je parní stroj podle Rusňáka schopný přežít i několik generací.

Loď je od loňska kulturní památkou. Proto si před cestou musela společnost sehnat potřebná povolení od odboru památkové péče na ministerstvu kultury. Musela se také nahlásit celnímu úřadu.

Jan Charvát Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme