Za dva týdny se rozhodne, jestli Praha od EMS koupí Opencard

V pátek 22. srpna má být jasné, jestli Praha přijme nabídku společnosti EMS na odkup projektu Opencard. Na termínu se dnes dohodli zástupci magistrátu a vlastníka licence. Firma eMoneyServices požaduje za celý projekt, včetně hardwaru a softwaru, 370 milionů korun. Praha by ale celou částku nemusela platit v hotovosti.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Opencard (ilustrační foto)

Opencard (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek | Zdroj: Český rozhlas

„Nabídli jsme Praze možnost zapojení soukromých investorů, které by do projektu přinesla eMoney Group na vlastní riziko i náklady, a Praha musí zvážit, jestli chce touto metodou takzvaných PPP projektů postupovat, nebo nikoliv,“ vysvětluje mluvčí EMS Martin Opatrný.

„V ten daný moment by pak Praha nehradila celou částku 370 milionů, ale nějakou kompromisní částku, a zbytek by uhradili soukromí investoři,“ dodává mluvčí EMS.

Nakonec by tak Praha mohla účet za odkup Opencard snížit ze stávajících stovek milionů na desítky.

Jestli je nabídka EMS na odkup Opencard pro hlavní město přijatelná, zatím nechtěla mluvčí magistrátu Petra Hrubá komentovat.

„Vzhledem k tomu, že probíhají jednání, bych se k nabízené částce nerada vyjadřovala,“ uvedla stručně.

Praha i DPP můžou zaplatit až 130 milionů

Ve sporu města a společnosti EMS nejde jen o prodej Opencard, ale také o dluhy, které společnost po Praze vymáhá.

Začátkem července podala společnost EMS na Prahu žalobu, ve které požaduje zaplacení zhruba 40 milionů korun a dalších 30 milionů chce od dopravního podniku.

Má jít o dluh za asi 350 tisíc karet, které Praha používá, ale nezaplatila za ně licenci. Celkem však obě instituce - jak magistrát, tak dopravní podnik - můžou zaplatit ještě mnohem více.

„Částka celkově může dosahovat až 130 milionů korun. Je tam jak hlavní město Praha, tak dopravní podnik, a jsou tam jak licence, tak takzvané bezdůvodné obohacení, tj. doba, po kterou hlavní město i dopravní podnik čerpali služby, ale neplatili za ně,“ vyčíslil Martin Opatrný z EMS.

Dosud magistrát za využívání plastových tramvajenek zaplatil zhruba 1,25 miliardy korun.

Kauza opencard | Foto: Český rozhlas

Simona Bartošová, Veronika Neprašová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme