Nejrychlejší prezidentská kampaň. Trumpova hesla však závodníkovi z NASCAR štěstí nepřinesla

Ačkoliv se tvrdí, že by se sport neměl míchat s politikou, ve Spojených státech toto tvrzení úplně neplatí. Minimálně pak v okruhovém šampionátu NASCAR Sprint Cup Series, kde dva dny před volbou nového amerického prezidenta tým Premium Motorsports nasadil vůz, který dělal reklamu republikánskému kandidátovi Donaldu Trumpovi.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Závody NASCAR (ilustrační foto) | Foto: CC BY-SA 4.0

Vzhledem k tomu, že se volba nového lídra Spojených států amerických blíží, snaží se kandidáti a jejich příznivci získávat podporu až do poslední chvíle.

Nejinak tomu je v případě Donalda Trumpa a jeho podporovatelů, kteří se pro nedělní závod zámořského seriálu NASCAR v Texasu rozhodli sponzorovat vůz amerického závodníka Reeda Sorensona ze stáje Premium Motosports.

Třicetiletý pilot z Georgie tedy do závodu Sprint Cup Series, který je v rámci podniků NASCAR nejvyšší ligou, vyjel s vozem v designu kampaně Dolanda Trupma. Nechybělo na něm ani heslo "Udělejme Ameriku zase skvělou". Nejednalo se však o úplnou premiéru propagace podobného typu, když v říjnu stejným způsobem Trumpa prezentoval i tým z nižšší série NASCAR Truck Series.

Loga za více než 8 milionů korun

Kdo přesně za sponzoringem, který může mít na jeden závod hodnotu kolem 350 tisíc dolarů (asi 8,5 milionu korun), stojí, není známo.

„Našim zdrojem příjmů jsou sponzorské peníze. Sponzoři si to tak přáli a my proti tomu nic neměli,“ uvedl pro ESPN majitel stáje Jay Robinson k logům, která vyvolala na sociálních sítích velkou pozornost.

Nové zbarvení vozu však Sorensonovi, jenž v NASCAR závodí od roku 2004, příliš štěstí nepřineslo, když po startu z 38. pozice závod dokončil jako předposlední na 35. místě se ztrátou osmi kol na vítězného Carla Edwardse.

NASCAR je v USA velmi populární

Závody NASCAR, v nichž závodí speciálně upravené cestovní vozy, tzv. stock cars, jsou ve Spojených státech velmi oblíbené. V Severní Americe tyto závody předčí jakýkoliv jiný motorsport včetně F1.

Nejsledovanějším podnikem sezony je závod Daytona 500 – na ten se v televizi každoročně dívá přes deset milionů Američanů.

Jakub Knoll Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější:

Nejčtenější na Facebooku

Nejčtenější na Twitteru