Brněnské nádraží se podle primátora staví dál. Podle Bárty na to nejsou peníze
Brněnský primátor Roman Onderka tvrdí, že se nádraží v jihomoravské metropoli přesouvat bude. Podle něj peníze slíbené na příští rok dostanou. Ještě na začátku měsíce přitom ministr dopravy Vít Bárta stavbu nového brněnského železničního uzlu do roku 2014 zastavil.
V předvolební debatě Radiožurnálu ale primátor Onderka prohlásil, že jen dva dny po tomto rozhodnutí bylo všechno jinak:
"Osmačtyřicet hodin na to ministerstvo dopravy řeklo, že finanční prostředky na projektování přestavby železničního uzlu v Brně na rok 2011 zůstávají. To znamená, že se v projektování pokračuje. V Bruselu je na stole 8 miliard a je povinností každého budoucího primátora, aby si pro těch 8 miliard přijel."
Že by peníze Brnu přislíbil, ale ministr dopravy Vít Bárta na přímý dotaz Radiožurnálu popřel. Podle něj jde o velmi nákladný projekt, "na který v tomto volebním období, respektive při současném rozsahu prostředků ve Státním fondu dopravní infrastruktury, peníze nejsou".
Ministr Bárta dodal, že se domluvil s primátorem Onderkou i jihomoravským hejtmanem Michalem Haškem na nutnosti počkat na uvolnění financí z Bruselu: "Budeme usilovat o to, abychom na tento projekt našli peníze v druhém období čerpání prostředků z Evropské unie, které nicméně není předmětem příštího, nebo přespříštího roku."
Podle mluvčího rezortu dopravy Karla Hanzelky se na rok 2011 počítá jen s devadesáti miliony korun na projektovou přípravu, na kterou stát už uzavřel smlouvu.
Projekt nového brněnského železničního uzlu za 20,4 miliardy korun počítá s výstavbou osobního nádraží 800 metrů od toho současného. Stát by měl přispět částkou osm miliard korun.
Dalších osm miliard poputuje z Evropské unie, jednu zaplatí kraj a tři doplatí město. Zatím byla dokončena stavba odstavného nádraží za tři miliardy korun.