Brněnské nádraží se podle primátora staví dál. Podle Bárty na to nejsou peníze

Brněnský primátor Roman Onderka tvrdí, že se nádraží v jihomoravské metropoli přesouvat bude. Podle něj peníze slíbené na příští rok dostanou. Ještě na začátku měsíce přitom ministr dopravy Vít Bárta stavbu nového brněnského železničního uzlu do roku 2014 zastavil.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Roman Onderka (ČSSD)

Roman Onderka (ČSSD) | Foto: Tomáš Adamec

V předvolební debatě Radiožurnálu ale primátor Onderka prohlásil, že jen dva dny po tomto rozhodnutí bylo všechno jinak:

Přehrát

00:00 / 00:00

Vyjádření primátora Onderky

"Osmačtyřicet hodin na to ministerstvo dopravy řeklo, že finanční prostředky na projektování přestavby železničního uzlu v Brně na rok 2011 zůstávají. To znamená, že se v projektování pokračuje. V Bruselu je na stole 8 miliard a je povinností každého budoucího primátora, aby si pro těch 8 miliard přijel."

Že by peníze Brnu přislíbil, ale ministr dopravy Vít Bárta na přímý dotaz Radiožurnálu popřel. Podle něj jde o velmi nákladný projekt, "na který v tomto volebním období, respektive při současném rozsahu prostředků ve Státním fondu dopravní infrastruktury, peníze nejsou".

Ministr Bárta dodal, že se domluvil s primátorem Onderkou i jihomoravským hejtmanem Michalem Haškem na nutnosti počkat na uvolnění financí z Bruselu: "Budeme usilovat o to, abychom na tento projekt našli peníze v druhém období čerpání prostředků z Evropské unie, které nicméně není předmětem příštího, nebo přespříštího roku."

Přehrát

00:00 / 00:00

Vyjádření ministra Bárty

Podle mluvčího rezortu dopravy Karla Hanzelky se na rok 2011 počítá jen s devadesáti miliony korun na projektovou přípravu, na kterou stát už uzavřel smlouvu.

Projekt nového brněnského železničního uzlu za 20,4 miliardy korun počítá s výstavbou osobního nádraží 800 metrů od toho současného. Stát by měl přispět částkou osm miliard korun.

Dalších osm miliard poputuje z Evropské unie, jednu zaplatí kraj a tři doplatí město. Zatím byla dokončena stavba odstavného nádraží za tři miliardy korun.

Stanislav Vintr, Marika Táborská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme