Asi o polovinu silnic na Zlínsku se bude v zimě starat soukromá firma

Ministerstvo dopravy vyzkouší ve Zlínském kraji v rámci zimní údržby novinku. Zhruba o polovinu silnic první třídy se bude od nastávající zimy starat soukromá společnost. Zbytek komunikací zajistí tradičně Ředitelství silnic Zlínského kraje. Firma AVE vyhrála výběrové řízení a nabídla za čtyřletý kontrakt o více než pět milionů korun nižší cenu než krajská organizace.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Silničáři, technika, pluhy

Silničáři, technika, pluhy | Foto: Lukáš Milota | Zdroj: Český rozhlas

Vedení kraje se experiment ministerstva dopravy nelíbí. Například komunistický krajský radní Jaroslav Kučera se domnívá, že vítězná firma nemá dostatečné místní znalosti:

„Nám nejde o to nasazovat černé scénáře firmě AVE. Jsou části silnic první třídy, že když tu údržbu tam neuděláte velice rychle, tak se provoz na této silnici zastaví, to znamená, že zkolabuje doprava,“ uvádí radní.

Společnost AVE černé scénáře odmítá, stejně jako výtku, že její zaměstnanci nedisponují místními znalostmi. Na 177 kilometrů má firma 35 pracovníků a devět sypačů, upřesnil ředitel firmy pro oblast jižní Moravy Marcel Benda. Většina zaměstnanců prošla některou ze Správ a údržeb silnic Zlínského kraje:

Přehrát

00:00 / 00:00

O experimentu v zimní údržbě silnic na Zlínsku natáčel reportér Pavel Sedláček

„Při údržbě silnic první třídy se počítá na každých dvacet kilometrů cca jedno vozidlo. Což tady je jasně splněno,“ říká Benda, který se netají tím, že vztahy s krajskými organizacemi silničářů jsou na bodu mrazu:

„My jsme ihned po vyhlášení výsledků projevili zájem o komunikaci a možnou spolupráci, aniž jsme ji jakkoli specifikovali. Bohužel nebylo možné se na čemkoli domluvit. Stále věřím, že v příštích letech je ta komunikace možná, až se ty hrany trochu obrousí.“

„My jsme v té prvotní fázi chtěli využít například solankové hospodářství, protože to jsou věci, které se dají použít pro obě společnosti. Takto jsme museli zainventovat vlastní solankové hospodářství,“ konstatuje Marcel Benda z firmy AVE.

Na to, že konstruktivní komunikace asi hned tak možná nebude, ukazuje i vyjádření jednatele vsetínské Správy a údržby silnic Jaromíra Kořistky:

Sněžný pluh | Foto: Jiří Němec

„Proč nabourávat něco, co funguje? My ta střediska máme postavená tak, abychom všude včas dojeli, abychom splnili časové limity. Budou si všichni ťukat na hlavu, protože se může stát, že na kruhovém objezdu ve Valašském Meziříčí u Shellky se sejdou tři dodavatelé zimní údržby.“

„Protože po sedmapadesátce od Nového Jičína pojede AVE, od Hranic do Valašského Meziříčí pojede Správa a údržba silnic Olomouckého kraje a po hranické staré pojede Správa a údržba silnic Valašska. Neskutečné,“ tvrdí Kořistka.

Je to zbytečné hledání problémů tam, kde ani nejsou, oponuje vedoucí provozu společnosti AVE právě pro oblast Vsetínska Dušan Solař: „Nevím, co k tomu říct. Průměr toho kruhového objezdu je nějakých patnáct metrů. Já v tom nevidím problém, a někdo dělá úplně zbytečné komplikace tady s tímhle,“ reaguje Solař.

Pokud se týká zavedeného aktuálního internetové zpravodajství, pak i společnost AVE bude do centrálního systému poskytovat údaje o momentálním stavu silnic. Řidiči tedy o komplexní informace nepřijdou.

Pavel Sedláček Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme