Autobusy najezdí v Královéhradeckém kraji méně kilometrů za rok

Radní Královéhradeckého kraje dnes na zasedání rozhodli o optimalizaci autobusové dopravy. Linkové autobusy by tak měly počínaje červnem najezdit zhruba o jeden milion kilometrů ročně méně. Na programu jednání bylo i sloučení dvou středních škol v Hradci Králové nebo nákup nových sanitek pro záchrannou službu.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zastávka autobusu před Pelhřimovem | Foto: Hana Mikulincová

Objem naježděných kilometrů se už od března snížil o zhruba 300 tisíc na stávajících 18,4 milionu kilometrů. Nově by měly autobusy najezdit 17,4 milionu kilometrů ročně.

Kraj vede k redukci snaha o úspory. Na autobusovou dopravu letos vyčlenil asi 295 milionů korun a částku je potřeba dodržet. Zruší se hlavně některé nevyužívané spoje, například dopolední či pozdně večerní linky.

Optimalizaci autobusové dopravy projednává kraj a zástupci společnosti OREDO, která veřejnou dopravu v Královéhradeckém kraji organizuje, od začátku dubna se zástupci obcí s rozšířenou působností. Opozice namítá, že potřeba využití autobusové dopravy bude stoupat.

Studentů na průmyslovce ubývá

Kvůli nedostatku žáků se pak rozhoduje o možném sloučení dvou hradeckých středních škol, průmyslovky v Hradecké ulici a střední odborné školy Hradební. Strojní průmyslovce v Hradecké ulici dlouhodobě ubývá studentů a klesá i počet oborů.

Nástupnickou organizací má být střední odborná škola a učiliště v Hradební ulici, která má dvojnásobek studentů, provozuje jídelnu a tělocvičnu a je ekonomicky silná.

Studenti sloučených škol by mohli plně využívat výhod obou institucí, například nového centra odborného vzdělávání, které kraj vybudoval za 25 milionů korun na škole v Hradební ulici.

Záchranáři dostanou nové vozy

Záchranná služba Královéhradeckého kraje by měla do roku 2015 získat 17 nových sanitek za zhruba 48 milionů korun. Některá stávající vozidla se totiž začínají opotřebovávat a kraj chce také sjednotit vozový park.

Dispozice a možnosti jednotlivých vozidel by tedy měly být stejné, aby záchranáři a lékaři v libovolném voze přesně věděli, kde se nachází přístroj, který potřebují.

Bohuslav Štěpánek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme