Autovlaky z Prahy na Slovensko využívá stále více lidí. Na dovolenou i za prací

Plánujete letní dovolenou na Slovensku, ale zároveň se chcete vyhnout kolonám a dalším komplikacím na silnici? Vypravte se autovlakem. Z Prahy vyjíždí třikrát denně. A zatímco budete v klidu odpočívat v lůžkovém voze, auto pocestuje s vámi na speciálním vagonu.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

autovlak

autovlak | Foto: České dráhy

Autovlaky z Prahy míří do Košic a do Popradu. Dva expresy vyjíždí v noci a jeden po deváté hodině ranní. Speciální vagony pojmou deset až třicet automobilů.

Ve všední dny jsou naplněné ze 70 procent, takže je možné si lístek koupit prakticky ze dne na den. V letním období ale míří do Tater mnoho rodin s dětmi, a proto je dobré si lístek rezervovat dopředu.

Přehrát

00:00 / 00:00

O autovlacích z Prahy na Slovensko natáčela redaktorka Anna Königsmarková

„Je možné si koupit jízdní doklady standardně 60 dnů předem, ale nejpozději dvě hodiny před odjezdem vlaku, právě kvůli nakládce vozidla na autovůz," doporučuje mluvčí Český drah Radek Joklík:

Auta se v Praze řadí na terminálu u výjezdu z Italské ulice. S sebou musíte mít technický průkaz vozidla, které nesmí být těžší než 2,5 tuny včetně nákladu a vyšší než dva metry. Před nakládkou projde auto ještě kontrolou.

„Provedeme zběžnou technickou prohlídku toho vozidla, zda na něm nejsou nějaké závady ve smyslu poškození laku, rozbitých skel a tak dále. Vyplníme o tom protokol a může probíhat samotná nakládka," popisuje manažer krajského centra osobní dopravy Jakub Goliáš.

Autovlak do Popradu využívají spíš lidé na dovolenou, do Košic jezdí zase pracovně. Někteří míří dál do východní části Evropy. Autovlaky volí kvůli odpočinku a mnohdy také levnější ceně. Slovensko je jedinou destinací, kam v současné době míří z Prahy autovlak. Jeho obnovu do Chorvatska České dráhy i přes poptávku neplánují.

„Podmínky zahraničních dopravců byly natolik náročné a cesta se de facto natolik prodražovala, ty náklady, že už to dneska pro nás není rentabilní," vysvětluje mluvčí Českých drah.

Anna Königsmarková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme