BASKETBAL: Srbsko - Česko právě teď živě

Berounskou část Jarov trápí poničená hráz či rozbité silnice. Město plánuje nápravu

Oprava hráze rybníka, opravy silnic či stavba obchvatu, to jsou asi nejdůležitější investice, které v současnosti potřebuje berounská část Jarov. Z té se prý stala noční můra tamní radnice. Přiznala to berounská starostka s tím, že vedení města se bude letos víc snažit, aby i na této čtvrti ulpělo něco z lesku královského města.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Beroun, část Jarov, kde se propadla hráz rybníka, a kvůli tomu i silnice | Foto: Petr Kološ

I když oslovení lidé z Jarova si na život v této části Berouna nijak zvlášť nestěžovali, starostka Šárka Endrlová, zvolená za Nezávislé Berouňáky, s tamní situací rozhodně spokojená není.

„Tam prostě situace s různými věcmi došla v uplynulých desetiletích nesmírně daleko a v tuhle chvíli je hrozné sousto ten Jarov nějak napravit, protože to je opravdu o jednotlivých ulicích, je to o té páteřní, je to o rybníce i hrázích,“ říká starostka Šárka Endrlová, zvolená za Nezávislé Berouňáky.

Přehrát

00:00 / 00:00

Příspěvek natočil redaktor Petr Kološ

Nedávno v Jarově například postavili dlouhý chodník. Teď se připravuje projekt na opravu propadající se hráze místního rybníka. Město podalo žádost o dotaci z Operačního programu Životního prostředí.

Plánuje se i generální oprava silnic, ovšem jen v případě, že se podaří postavit obchvat Jarova.

Než se město v části, která je od centra předělena dálnicí D5, železniční tratí Praha-Plzeň a pak prudkým severním svahem, dá do oprav silnic, potřebuje podle starostky bezpodmínečně vyřešit těžkou nákladní dopravu. V opačném případě by totiž cesty rychle vzaly za své.

Tomáš Chalupecký, spolumajitel stejnojmenné firmy, podotýká, že obchvat s městem řeší už přes 15 let. Obchvat by byl zároveň příjezdovou cestou do areálu společnosti. „Následně to město z nějakého důvodu to zamítlo,“ říká Chalupecký.

V posledních zhruba dvou letech se však prý ledy pohnuly a radnice se snaží zajistit pozemky tak, aby zhruba tři čtvrtě kilometru dlouhý obchvat mohl vzniknout.

„Nemáme problém s panem Chalupeckým a jeho přístupem, my ho máme s lidmi, s kterými bychom se potřebovali dohodnout o různých směnách pozemků nebo vyřešení trasy pro ten obchvat,“ popisuje starostka.

Podle ní vše záleží nejméně na jednom, ale spíš na dvou majitelích pozemků, kteří si lokalitu na kopci nad Berounem vybrali pro rekreaci, jakkoliv tam prý nikdy nic takového územní plán nedovoloval.

Plánované změny, tedy opravu hráze a obchvat, by město rádo stihlo v následujících zhruba třech letech.

Petr Kološ Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme