Blanka přivedla do Prahy 6 víc aut, řešení je zřejmě zatím v nedohlednu

Zatímco na mnohých místech tunel Blanka pražské dopravě ulevil, do Prahy 6 přivedl více aut a také dlouhé kolony. Problémy jsou především v okolí Vítězného náměstí nebo na křižovatce Vypich. A řešení je zřejmě zatím v nedohlednu.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kolona aut. Ilustrační foto. | Foto: Tomáš Adamec

Řidiči se od otevření tunelového komplexu Blanka potýkají v dopravní ranní i odpolední špičce s kolonami zejména ve Svatovítské ulici, která ústí na kruhový objezd na Vítězném náměstí, a pak v Patočkově a Bělohorské ulici u Vypichu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Tunel Blanka přivedl do Prahy 6 víc aut, vyřešit situaci ještě potrvá, říká starosta Prahy 6 Ondřej Kolář z TOP 09

„Do této lokality jezdili řidiči objízdnými trasami, například přes Letnou nebo přes nábřeží. Nyní tomu již tak není. Řidiči mohou využívat tunelového komplexu Blanka, díky kterému přijíždí do této lokality mnohem rychleji mnohem více vozidel,“ uvedl mluvčí pražských policistů Tomáš Hulan.

Stejně to vidí i starosta Prahy 6 Ondřej Kolář z TOP 09. „Tunel Blanka tam dopravu přivádí rychleji a plynuleji, než tomu bylo, když doprava jela po povrchu, kde ji dávkovaly semafory. Svatovítská z mého pohledu stojí právě kvůli tomu, že Blanka auta chrlí víceméně nonstop,“ řekl Českému rozhlasu Kolář.

Obchvat Vítězného náměstí

Auta jsou následně zbrzděna několika přechody a úzkým hrdlem, které vede Svatovítskou až na kruhový objezd na Vítězné náměstí. „A stejný problém je křižovatka Vypich na Patočkově, respektive Bělohorské ulici,“ dodal starosta Prahy 6.

Na řešení situace si ale řidiči budou muset zřejmě počkat. Možná i několik let. V plánu je například obchvat Vítězného náměstí, který by měl vést přes Gymnasijní ulici vojenskými areály nad ulicí Generála Píky. „Dopravu, která směřuje po Evropské do tunelu Blanka, by odvedl prakticky přímo do tunelu,“ upřesnil Kolář.

Jenže k projektu se začíná teprve zpracovávat dokumentace. „V ideálním případě by se mělo začít stavět v roce 2018. Předpokládaná doba stavby je do dvou let,“ doplnil Ondřej Kolář.

Ještě komplikovanější je pak řešení kolem křižovatky Vypich. „Tady zatím žádné řešení není. Břevnovská radiála je projekt, který je teď uložený k ledu. Je to opravdu druhý tunel Blanka. Musí se hledat jiné varianty, rychlejší, efektivnější a i levnější, než je další několikakilometrový tunel,“ řekl starosta šesté městské části.

Dodal ale, že tunel Blanka je otevřen teprve šest dní, takže se nedá úplně vyhodnotit, jaké jsou jeho dopady na bezprostřední okolí výjezdů z tunelu.

Plánovaný obchvat mezi ulicemi Svatovítská a Evropská u Vítězného náměstí v Praze 6 (na vizualizaci) | Foto: ČTK

ČRo Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme