Brno čeká za necelé tři týdny jedna z největších vlakových výluk v historii

Jedna z největších železničních výluk v historii čeká od 13. července do 11. srpna Brno. Na tuto dobu bude kvůli opravě zchátralého viaduktu zcela přerušena spojovací trať mezi hlavním nádražím a Židenicemi, kudy jezdí nejen osobní vlaky na Blansko a Tišnov, ale i rychlíky a vlaky Eurocity na Prahu.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nádraží Mělník

Nádraží Mělník | Foto: Pavel Petr

Cestující tak budou muset často jít na zcela jiná nádraží, než jsou zvyklí. Například mezinárodní spoje budou mimořádně zastavovat na dolním nádraží, které jinak slouží pouze nákladní dopravě.

Všechny ostatní průjezdné spoje budou ukončeny na hlavním nádraží, v Židenicích nebo v Králově Poli. Spojení mezi těmito nádražími bude během výluky zajišťovat posílená městská hromadná doprava, potvrzuje Jan Seitl z brněnského Dopravního podniku:

Přehrát

00:00 / 00:00

Podrobnosti o nacházející vlakové výluce v Brně zjišťoval redaktor Ivan Holas

„Na trasách z hlavního nádraží do Králova Pole a do Židenic nebudou jezdit jen běžné spoje, ale budou rozšířeny o další posilové spoje tak, aby byla dostatečně nahrazena kapacita těch vlaků, které budou ve výluce.“

„Do Židenic se bude jednat o zkrácený interval 4 minuty ve špičce, z Králova Pole budou řazeny speciální tramvaje, které budou čekat na příjezd vlaku. To znamená, že pokud vlak někde od Tišnova bude mít zpoždění, tak tramvaj, která má posilovat tento směr, bude čekat na reálný příjezd vlaku,“ přibližuje Seitl.

Ve všech dotčených stanicích včetně Brna-Slatiny a Modřic, kde jsou naplánovány některé přestupy, by přitom měl být posílen personál i s informátory, ujišťuje oblastní ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Surý:

„Společně s Českými drahami, KORDISem, Dopravním podnikem města Brna jsme personálně posílili ta náhradní pracoviště, která budou sloužit cestující veřejnosti. Posílíme službu v Židenicích, Modřicích, v Brně-Králově Poli a na nádraží Brno-dolní. Nebude to na vícenákladech, ale budou přesunuti výpravčí a dozorci výhybek z těch míst, kde vlaky v tuto dobu jezdit nebudou. Čili nejenom že žádné vícenáklady nebudou, ale ještě nějaké peníze ušetříme,“ říká Surý.

Informační kampaň

Přestože systém náhradní dopravy je v principu jednoduchý, ne všichni cestující se v něm budou hned orientovat. Proto České dráhy připravily velmi detailní informační kampaň, připomíná ředitel krajského centra osobní dopravy Českých drah Pavel Karšulín:

„Už jsou zde vylepeny informační plakáty, kde jsou jak šipky k jednotlivým nástupištím, tak k jednotlivým náhradním přepravám, i šipky třeba na zemi. Takže Brno-hlavní nádraží už máme připraveno, ve spolupráci s KORDISem máme připraveno 15 tisíc informačních letáčků, ve vlacích budou cestující informování - máme jak hlášení do vlaků, tak letáčky, tak všechny vagony budou polepeny informačními materiály,“ vypočítává Karšulín.

Organizace náhradní dopravy a další náležitosti byly připravovány řadu měsíců dopředu. Zda se na něco podstatného nezapomnělo, se ale ukáže až od 13. července.

Výluka viaduktu Křenová v Brně | Foto: ČTK

Ivan Holas Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme