Brno má problémy s dopravou. Množí se střety aut s městskou hromadnou dopravou

Dopravní situace v centru Brna je rok od roku horší. Většina frekventovaných ulic totiž není na současný provoz dimenzovaná. Velké množství aut díky tomu brzdí městskou hromadnou dopravu a opačně. Důsledkem toho jsou i častější nehody.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Hromadná doprava v Brně ráno vyjela

Hromadná doprava v Brně ráno vyjela | Foto: Vladan Dokoupil

„Komunikace ve středu města nestačí na brněnskou dopravu. Absolutně není schopná pojmout jak množství šalin, tak aut a všeho dohromady,“ potvrzuje řidič tramvaje Jiří Singr.

Přibližně ve třetině případů jsou při střetu mezi auty a vozidly MHD na vině řidiči dopravního podniku. Často přitom jde jen o drobnosti, které končí poškrábaným lakem nebo promáčklým blatníkem.

Přehrát

00:00 / 00:00

O dopravní situaci v Brně natáčel redaktor Ivan Holas

„Nehody vyplývají i z husté dopravy, která každým rokem roste. Řidiči hromadné dopravy jsou svázaní jízdním řádem a je pochopitelné, že aby ho v rámci možností stíhali dodržovat, tak je někdy potřeba jet trochu razantněji, než by sami chtěli,“ vysvětluje policejní mluvčí Pavel Šváb.

Na některých místech se střety často opakují, zejména při odbočování aut vlevo přes koleje. Problémy jsou ale i v dlouhých úzkých ulicích, kde nemají auta možnost tramvaj předjet.

„Právě v místě, kde jsou tramvajové koleje zároveň s vozovkou pro auta, bývá situace nepříjemná pro obě strany. Jak pro automobil, který se musí vléct za tramvají, tak naopak. I když se auta dostanou před tramvaj, tak ta pak musí dlouho čekat než dojede k semaforu,“ připouští mluvčí dopravního podniku Linda Hailichová.

Někde situaci vyřeší vyvýšená tramvajová trať. To ale lze jen na širokých ulicích. K urychlení dopravy pak přispívá preference tramvají na křižovatkách. To však může být podle policejního mluvčí v některých případech i kontraproduktivní:

„Křižovatky, jak jsou limitní, stíhají propouštět pouze městskou hromadnou dopravu a auta zbytečně stojí na městském okruhu a zahlcují centrum Brna výfukovými zplodinami.“

Výrazné zlepšení by tak mohly přinést pouze radikální kroky, jako například omezení individuální dopravy v centru města nebo vedení tramvají v podzemí.

Ivan Holas Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme