Call centrum ulevilo dispečerkám středočeské záchranky

Podle středočeských záchranářů se osvědčilo jejich call centrum, které funguje jako zdravotní poradna. V Česku totiž záchranka vyjíždí jenom tak po polovině zavolání. Zbytek ale nejsou jenom telefonáty dětí, lidí, kteří nevhodně žertují, nebo bláznů. Pacientům často chybí praktické informace, například kde je nejbližší pohotovost, a volají kvůli tomu 155.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

záchranka u metra

záchranka u metra | Foto: Jan Rosenauer

Už skoro dva roky podobné informace poskytuje cell centrum středočeské záchranky. Volá tam přes deset lidí denně. V Praze ale o ničem takovém neuvažují, což potvrzuje lékař pražské záchranky Ondřej Franěk.

„Přijde nám správnější a schůdnější cesta, aby volání vyhodnotila dispečerka na čísle 155 a v dané situaci se rozhodla, jak s ním naloží. Zablokovat ho může vždycky, pokud bude mít další tísňový hovor. Nepřijde nám ale správné dispečerku posadit do jiné místnosti,“ myslí si.

Ředitel záchranářů ve středních Čechách Martin Houdek naopak vysvětluje, jaké telefonáty míří do jejich call centra. „Kde je jejich nejbližší zubař nebo pohotovost, kde je otevřená lékárna. Dále jsou tam dotazy na aktuální zdravotní stav – ‚Bolí mě noha, kam mám jít‘ nebo ‚Děťátko má teplotu, co dělat‘ a tak dále,“ vyjmenovává.

Středočeská záchranná služba má call centrum pro dotazy typu ‚Mám teplotu, můžu si vzít paralen?‘ nebo ‚Už jsem si jeden vzal, můžu si vzít ještě druhý?‘ už skoro dva roky.

Lenka Jansová, Mariana Zapotilová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme