Častější přestupy v brněnské MHD zhoršily cestování vozíčkářům
Citelněji než na ostatní cestující dopadly letošní změny v brněnské městské hromadné dopravě na vozíčkáře. Dopravní podnik sice průběžně navyšuje počet nízkopodlažních vozidel, při přestupech, kterých od Nového roku přibylo, ale na sebe často nenavazují.
Důvodem je rozdílná délka tras jednotlivých linek, takže se ani na frekventovaných přestupních uzlech nepotkávají vždy ve stejný čas, vysvětluje Jan Seitl z Dopravního podniku města Brna:
„Ta snaha o to, aby se nám nízkopodlažní spoje setkávaly, tady samozřejmě je, ale nejde to zajistit bez výhrad - prostě tohle možné není. Až budeme mít těch nízkopodlažních spojů - teď řeknu 50 až 60 % - tak to procento té situace, kdy to přesně vyjde při každém spoji, samozřejmě bude výrazně vyšší.“
„Teďka je možná dobré využívat v rámci vyhledávače té možnosti, kdy si zaškrtnu pouze ty spoje, které jsou garantovany nízkopodlažní,“ poznamenal Seitl.