Cestu z Prahy na Slovensko může usnadnit autovlak

Pokud plánujete zimní dovolenou na Slovensku a chcete se vyhnout zácpám, kalamitám a dalším komplikacím na silnicích, můžete se vypravit autovlakem. Z Prahy vyjíždí třikrát denně. Zatímco cestující v klidu odpočívají v lůžkovém voze, auto cestuje s nimi na speciálním vagonu.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vozidla se na autovlak nakládají na terminálu u Italské ulice

Vozidla se na autovlak nakládají na terminálu u Italské ulice | Foto: Anna Königsmarková | Zdroj: Český rozhlas

Autovlaky z Prahy míří do Košic a do Popradu. Dva expresy vyjíždí v noci a jeden po deváté hodině ranní.

Speciální vagony pojmou deset až třicet automobilů. Ve všední dny jsou naplněné ze 70 procent, takže je možné si lístek koupit prakticky ze dne na den.

Přehrát

00:00 / 00:00

Jak funguje autovlak z Prahy na Slovensko, přiblížila reportérka Anna Königsmarková

Pokud se ale chystáte na lyže do Tater ve větším počtu lidí a navíc v období prázdnin, je lepší si lístky rezervovat několik dnů dopředu, doporučuje Aleš Kučera z Českých drah.

„Když máme takové počasí, je nasněženo, tak dá se říct, že na dálnicích to nebude žádná sláva, takže je potřeba přijít s nějakým týdenním nebo třídenním předstihem. Při zakoupení jízdenky na mezinárodní pokladně je potřeba mít rozměry auta, to je z toho důvodu, že vozy na přepravu aut jsou dvoupatrové. Při vyplnění jednoduchého formuláře řidič tyto údaje uvede a podle toho mu pokladní přidělí místo na vagoně."

Řidiči se musí na Hlavní nádraží dostavit hodinu a půl před odjezdem vlaku. Auta se řadí na terminálu u výjezdu z Italské ulice.

„Je to z toho důvodu, že je potřeba vyřešit formality typu sepsání nakládkového seznamu, SPZ, kontroly technického průkazu a podobně. Je to s ohledem na případné pojištění přepravovaných vozidel. V této době ale osádky automobilů už mohou nastoupit do toho lůžkového vozu, který je tady přistaven poblíž, takže to není tak, že by tady lidé museli postávat po peróně,“ vysvětluje Kučera.

Komfort i úspora

Do Popradu jezdí podle Českých drah spíš lidé na rekreaci, do Košic zase pracovně. Někteří míří dál do východní části Evropy. Autovlaky volí kvůli odpočinku a mnohdy také levnější ceně.

„Je to výhodnější pro nás, protože přijedeme do Popradu, tam se vyspíme celou noc. Je to dobrý, člověk je odpočinutý," říká jedna z cestujících.

„Přes noc se tam vyspím a nemusím jezdit a být unaveném z cesty, protože do Popradu je to sedm osm hodin a to je samozřejmě lepší. Ta služba je komfortní, je to příjemný," přidává další.

A ještě jedna rada na závěr. Pokud si myslíte, že když vaše auto naložíte na vlak, tak nepotřebujete zimní gumy, mýlíte se. Vagon i rampa jsou při vykládce namrzlé a kola mohou prokluzovat. Takže nepodceňte situaci, a šťastnou cestu.

Martin Hromádka, Anna Königsmarková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme