Cestující na trati z Běchovic do Úval čekají od jara výluky. Kvůli modernizaci

Dlouho odkládaná oprava frekventované železniční tratě z Prahy-Běchovic do Úval začne na jaře. Modernizací projdou koleje, výhybky, stanice i podchody. Cestující musí počítat s výlukami. Hotovo má být do konce roku 2015. Vlaky pak budou po trati jezdit 160kilometrovou rychlostí.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

V Olomouci začala 14. října rozsáhlá rekonstrukce hlavního železničního nádraží

V Olomouci začala 14. října rozsáhlá rekonstrukce hlavního železničního nádraží | Zdroj: ČTK

Na rekonstrukci jedné z nejvytíženějších tratí v zemi se čekalo dlouhých 13 let. Účastníci územního řízení se stále odvolávali, protože nesouhlasili s plánovaným protihlukovým opatřením. Zakázku napadla u antimonopolního úřadu i jedna stavební společnost.

„Stavbu nakonec vysoutěžila společnost Viamont a to za 1,3 miliardy. Odhadovaná částka před výběrovým řízením přitom byla téměř 2 miliardy. Podařilo se tedy soutěží snížit cenu téměř o 700 milionů,“ říká mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský.

Přehrát

00:00 / 00:00

Dlouho odkládaná oprava frekventované železniční tratě z Prahy Běchovic do Úval začne na jaře. Podrobnosti zjišťovala redaktorka Anna Königsmarková

Firma už si převzala staveniště tak, aby po zimě mohla ihned začít stavět. „Stavba zahrnuje kompletní modernizaci téměř 10 kilometrů tříkolejné trati, která v tomto úseku je. Změnou projdou jak výhybky, tak samotné uložení tratě. To neprošlo výraznou rekonstrukcí už řadu desítek let,“ upozorňuje mluvčí.

Dojde podle něj i na úpravu jednotlivých stanic. „Budou zde moderní nástupiště, budou se opravovat jednotlivé podchody na trati. Některé z nich jsou totiž pravidelně zaplavovány vodou. Ty budou zasypány a na bezpečnějších místech budou vytvořeny nové,“ popisuje.

Po celou dobu prací musí cestující počítat s výlukami mezi Běchovicemi a Českým Brodem. Vlaky budou jezdit po dvou kolejích a navíc sníženou rychlostí.

„V krizových místech připravujeme nějaký výlukový plán, který potom vzhledem k aktuálně probíhajícím pracím bude představen i veřejnosti. Nicméně snažíme se, aby dopad byl co nejmenší,“ dodává Jakub Ptačinský.

Po modernizaci začnou vlaky mezi Prahou a Kolínem jezdit po celé délce rychlostí až 160 kilometrů v hodině.

Anna Königsmarková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme