Chodci i řidiči by se měli Ostravou pohybovat snáz, problémová místa mají vytipovat nové studie
Jak by se dala Ostrava přeměnit v co nejpříjemnější místo k životu, mají ukázat nové urbanistické studie, které si za zhruba milion korun objednal ostravský magistrát. Architekti vytipují místa, která jsou problematická pro chodce i řidiče. Podrobně se podívají na centrum města a dva nejlidnatější obvody – Porubu a Jih.
Na ulici 28. října v Moravské Ostravě auta jednoznačně vítězí a přejít ulici je pro chodce problém. To třeba na stejně důležité tepně v části Poruba panuje úplně jiná atmosféra.
„Ta Poruba má takový ráz příjemné kolonády,“ podotýká tamní obyvatelka Zdena Rajtmanová.
I podle primátora Ostravy Petra Kajnara z ČSSD je tato porubská hlavní třída ukázkou dobré symbiozy chodců a aut, jenže jde spíše o výjimku.
„Doprava se stává stále komplikovanější a intenzivnější. Cesty dneska rozdělují a město se stává špatně průchozí pro chodce,“ říká primátor. Podle něj za to mohou chyby v plánování v minulosti či historický vývoj.
Město chce problém řešit. Nová studie za zhruba jeden milion korun má najít problémová místa, která ztěžují pohyb po městě a navrhnout, jak je změnit.
Nejde zdaleka jen o komunikace. Primátor připomíná také odvaly či odkaliště. „Pro Ostravu je to hrozně důležité právě proto, že ona má těch míst, které jsou nějakými bolístkami nebo nějakými problémovými místy, hodně,“ dodává Kainar.
Studie mají být hotové do konce roku. Postupně pak chce město bariéry odstraňovat.