Chvatěrubská úžina na Vltavě se rozšířila, kapitány už nestraší

Obávaná plavební úžina v Chvatěrubech na Vltavě mezi Prahou a Mělníkem už je plně v provozu. Úpravy, které zlepšily nejen splavnost lodí ale i protipovodňovou ochranu, stály zhruba 350 milionů korun.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Plavební úžinou v Chvatěrubech na Vltavě projela po rekonstrukci první loď

Plavební úžinou v Chvatěrubech na Vltavě projela po rekonstrukci první loď | Foto: Jana Huzilová

„Trasa se hodně zlepšila především pro plavbu nákladních lodí, které se už mohou v úžině potkávat nebo předjíždět. Koryto je stejné, ale plavební dráha se rozšířila – vyhloubily se úseky podle břehů a může se tak jet v celé šířce řeky,“ popisuje změnu kapitán lodi Nepomuk Mário Juhas.

Přehrát

00:00 / 00:00

Rozšířenou chvatěrubskou úžinou jako jedna z prvních proplula výletní loď Nepomuk, kde natáčela i reportérka Jana Huzilová

„Rozšíření plavební dráhy výrazně zvedlo propustnost území i pro povodňové vlny. Dojde-li k poslední úpravě, která na tomto úseku ještě není provedena a bude ji dělat Povodí Vltavy, tak se celý úsek Vltavy od Mělníka do Prahy stane i pro povodňové vlny normálně průchozí,“ uvádí Jan Skalický z Ředitelství vodních cest.

Výrazně se zlepšila se splavnost Vltavy. „Dokázali jsme původních 120 dní v roce nesplavnosti úseku snížit na 20 dní,“ dodává Jan Skalický.


Zvětšit mapu

Jana Huzilová, Mirko Kašpar Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme