Cyklisté v Praze se letos dočkají nových stezek. Na lávku v Komořanech peníze nejsou

Rozvoj stezek a tras pro cyklisty se za poslední dva roky v Praze příliš neposunul. Dodělávají se projekty, které navrhlo ještě předchozí vedení. Na ty nové peníze nejsou. Město musí nejprve zaplatit velké dopravní stavby. Cyklisté tak nejsou prioritou. Přesto se v letošním roce mohou těšit alespoň na dostavbu tří cyklostezek.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

cyklisté

cyklisté | Foto: Jan Rosenauer

Boj o letošní rozpočet byl velice napjatý. V kolonce cyklodoprava nakonec skončilo 25 milionů. Jenom tolik by stálo dokončení lávky pro cyklisty v Komořanech.

„Nás to všechny strašně mrzí. Myslím si, že i v radě je hodně sportovců, cyklistů, ale bohužel finanční situace Prahy je doslova katastrofická. Například Technická správa komunikací bude mít velké problémy. Nejsou ani peníze na úklidy chodníků. To je opravdu jediný problém," krčí rameny předsedkyně komise pro cyklodopravu v hlavním městě Monika Krobová Hášová.

Přehrát

00:00 / 00:00

Na co se letos mohou těšit cyklisté v Praze, zjišťovala redaktorka Anna Königsmarková

Praha má v současné době přes 500 kilometrů cyklotras a 150 kilometrů cyklostezek. Další desítky letos přibudou mezi Záběhlicemi a Hostivaří. „Další bude Peluněk, Radotín, Řeporyje, což bude cyklotrasa. Celková délka trasy bude 11 kilometrů. Poslední pak bude Zbraslav-Jarov, třetí etapa, kde odhad bude asi za 7 milionů a bude to zase kombinace cyklotrasy s cyklostezkou," upřesňuje Krobová Hášová.

Téměř milion korun pak magistrát investuje do plošného rozmístění stojanů na bicykly. Propagátoři cyklodopravy ve městě si ale myslí, že Praha by i bez balíku peněz mohla pro cyklisty dělat mnohem víc.

„Existuje jedna strašlivě levná věc. A to jsou cykloobousměrky. Tedy jednosměrné místní uličky, kde řidič může projet jedním směrem, cyklista může projet oběma směry. Ve Vídni toho mají dvě stě kilometrů, u nás asi deset nebo jedenáct kilometrů. Myslím si, že tady by se dalo s velmi malými náklady udělat pro cyklisty strašně moc," dává tipy na zlepšení Vratislav Filler ze sdružení Auto*Mat.

Také mu vadí, že při rekonstrukci běžné křižovatky nebo silnice se na cyklisty úplně zapomíná. Monika Krobová Hášová ale na závěr dodává, že se Praha chystá rozjet takzvaného sdílení kol. Podepsání smlouvy s investorem, který zajistí studii proveditelnosti, je prý na spadnutí.

Anna Königsmarková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme