D47 na vládě aneb Jak se v minulosti žonglovalo s termíny dostavby

Vláda bude projednávat stav přípravy a výstavby dálnice D47 přes Ostravu k polským hranicím. Kromě současných problémů se zvlněným povrchem trápí řidiče i neustálé posunování termínu dokončení.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zvlněná dálnice D47 na Ostravsku

Zvlněná dálnice D47 na Ostravsku | Zdroj: ČTK

Téma termínu dostavby je nyní trochu zastíněné problémy se zvlněným povrchem a slovními přestřelkami mezi stavebníky a dálničním ředitelstvím.

Například ministr dopravy Milan Šimonovský před sedmi lety tvrdil, že se do Polska lidé po dálnici dostanou už v roce 2008. „Věřím, že stavaři udělají všechno pro to, aby termín byl splněn,“ uvedl tehdejší lidovecký ministr.

Přehrát

00:00 / 00:00

Historii výstavby dálnice D47 přibližuje redaktor Martin Knitl

Alfréd Brunclík, pozdější šéf Ředitelství silnic a dálnic, o několik let později termín drobně posunul: „Vše ukazuje na to, že v polovině roku 2010 bude i tato stavba dokončena.“

Ministr Fischerovy vlády Gustáv Slamečka termín nakonec posunul o další dva roky: „Pokud by tam nebyly doplněny finance, tak počítám, že to bude rok 2012.“

Za zpožděním nestálo jen hledání peněz ve státním rozpočtu, ale i spory kolem ochrany zvířat. „Například brouka páchníka hnědého nebo žáby kuňkalky žlutobřiché,“ vyjmenovával tehdy ministr Šimonovský živočichy, s kterými se museli při stavbě dálnice potýkat.

Přes všechny problémy je však otevření posledního úseku dálnice mezi Bohumínem a polskou hranicí už blízko. Vše by mělo být hotovo nejpozději do června, kdy by po ní měly tisíce řidičů cestovat do Polska na fotbalové Euro 2012.

Nedaleko Bohumína se brzy propojí česká a polská dálniční síť

Martin Knitl, Mirko Kašpar Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme