D8 je delší o téměř čtyři kilometry, otvírá se úsek z Lovosic k Bílince

Motoristé na severu Čech se dnes dočkají části dálnice D8 z Lovosic k Bílince. Víc než třiapůlkilometrový úsek za zhruba tři miliardy korun byl přitom dokončen už v závěru loňského roku. Napoprvé ale jeho otevření nevyšlo kvůli chybám v dokumentaci na dálniční most u Vchynic.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Most dálnice D8 u Vchynic

Most dálnice D8 u Vchynic | Foto: Miroslav Zimmer

Nový úsek odlehčí především Lovosicím, kde se protínají objízdné trasy a doprava tam často kolabuje, a také obci Vchynice.

„Dojde ke zlidnění dopravy v blízkosti mostu a objízdné trasy. Dál se to posouvá na Velemín, protože doprava pod Bílinkou bude svedená nahoru,“ říká starostka Jana Chládková.

V to, že dnes otevíraný úsek dálnice odvede těžkou dopravu z Lovosic, ale obyvatelé možná doufají zbytečně.

Přehrát

00:00 / 00:00

Novinky z dálnice D8 od reportérky Dagmar Cestrové

„Už jsem zaslechla názor mezi odborníky, že pro kamiony bude i nadále výhodnější sjet z dálnice na objízdnou trasu mezi Lovosicemi a Ústím nad Labem už v Lovosicích. Uvidíme během dvou tří dnů, až se situace trošku ustálí,“ uvedla z místa naše reportérka.

Poslední, téměř třináctikilometrový úsek přes České středohoří teď získal po dlouholetých sporech úředníků a ekologů potřebná povolení. Dostavěn by měl být na přelomu let 2014 a 2015.

Řidiče na dálnici D8 ale vedle nového úseku ode dneška čekají také komplikace; budou se opravovat tunely Libouchec a Panenská.

„Já jsem ten úsek před chvílí projela, zatím se tam po pravdě řečeno nic neděje, ale jsou tam už připravené značky. Je to ten vzdálenější z tunelů od Ústí nad Labem, tunel Panenská, kde se má začít. A vypadá to, že bude uzavřen tubus, kterým se přijíždí od Drážďan,“ informovala reportérka ČRo.

Řidiči musí počítat s tím, že už během dneška by se v místě mohly začít tvořit kolony. Tunel je dlouhý asi dva kilometry a opravy se musí provést proto, že končí záruční doba po pěti letech provozu.

Miroslav Zimmer, Dagmar Cestrová, mta Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme