D8 je delší o téměř čtyři kilometry, otvírá se úsek z Lovosic k Bílince
Motoristé na severu Čech se dnes dočkají části dálnice D8 z Lovosic k Bílince. Víc než třiapůlkilometrový úsek za zhruba tři miliardy korun byl přitom dokončen už v závěru loňského roku. Napoprvé ale jeho otevření nevyšlo kvůli chybám v dokumentaci na dálniční most u Vchynic.
Nový úsek odlehčí především Lovosicím, kde se protínají objízdné trasy a doprava tam často kolabuje, a také obci Vchynice.
„Dojde ke zlidnění dopravy v blízkosti mostu a objízdné trasy. Dál se to posouvá na Velemín, protože doprava pod Bílinkou bude svedená nahoru,“ říká starostka Jana Chládková.
V to, že dnes otevíraný úsek dálnice odvede těžkou dopravu z Lovosic, ale obyvatelé možná doufají zbytečně.
„Už jsem zaslechla názor mezi odborníky, že pro kamiony bude i nadále výhodnější sjet z dálnice na objízdnou trasu mezi Lovosicemi a Ústím nad Labem už v Lovosicích. Uvidíme během dvou tří dnů, až se situace trošku ustálí,“ uvedla z místa naše reportérka.
Poslední, téměř třináctikilometrový úsek přes České středohoří teď získal po dlouholetých sporech úředníků a ekologů potřebná povolení. Dostavěn by měl být na přelomu let 2014 a 2015.
Řidiče na dálnici D8 ale vedle nového úseku ode dneška čekají také komplikace; budou se opravovat tunely Libouchec a Panenská.
„Já jsem ten úsek před chvílí projela, zatím se tam po pravdě řečeno nic neděje, ale jsou tam už připravené značky. Je to ten vzdálenější z tunelů od Ústí nad Labem, tunel Panenská, kde se má začít. A vypadá to, že bude uzavřen tubus, kterým se přijíždí od Drážďan,“ informovala reportérka ČRo.
Řidiči musí počítat s tím, že už během dneška by se v místě mohly začít tvořit kolony. Tunel je dlouhý asi dva kilometry a opravy se musí provést proto, že končí záruční doba po pěti letech provozu.