D8 se zase může stavět, krajský úřad podruhé zamítl odvolání ekologů

Dostavba posledního úseku dálnice D8 přes České středohoří bude mít brzy zpátky platné stavební povolení. Ústecký krajský úřad totiž dnes i podruhé zamítl odvolání Společnosti ochránců životního prostředí.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dostavba dálnice D8 přes České středohoří

Dostavba dálnice D8 přes České středohoří | Foto: Filip Jandourek

Krajský úřad poprvé rozhodoval o stížnosti ekologů na konci dubna. Pak se dva a půl měsíce stavělo.

Potom ale ekologové uspěli se žalobou u soudu, takže povolení přestalo platit a stavba se musela v rychlosti zakonzervovat.

„Krajský úřad se v dnešním rozhodnutí vypořádal s usnesením soudu a vydal opět stanovisko kladné,“ potvrdil Radiožurnálu radní Ústeckého kraje pro dopravu Jiří Šulc.

Přehrát

00:00 / 00:00

Důvody rozhodnutí vysvětlil v Ozvěnách dne radní Ústeckého kraje pro dopravu Jiří Šulc

Dnešní rozhodnutí nabude právní moci za 15 dnů. Ředitelství silnic a dálnic potom okamžitě znovu zahájí práce. Mluvčí společnosti Martina Vápeníková ocenila rychlost, s jakou úřad rozhodnutí vydal.

„Zda-li to nějakým způsobem přispělo ke zpoždění stavby, zatím vyhodnocujeme. Dáváme dohromady časový harmonogram, nicméně to, že práce byly přerušeny v nejstěžejnější stavební sezóně, určitě stavbě nepospělo,“ řekla Radiožurnálu Vápeníková.

Žalobu na stavební povolení podala litoměřická Společnost ochránců životního prostředí kvůli nedostatečnému řízení EIA, které proběhlo už v polovině 90. let minulého století. Podle ekologů nedostatečně posoudilo jiné varianty trasy.

Výrok soudu si ekologové vykládali tak, že bude potřeba studii EIA zpracovat znovu. Soud k přezkoumání požadoval předložit od ministerstva životního prostředí 17 let starou dokumentaci, která však již v plném rozsahu již neexistuje, vysvětlil krajský úřad dnešní rozhodnutí.

Práce na 12,7 kilometru dlouhém úseku přes České středohoří začaly v roce 2007 a po červencovém verdiktu soudu se opět omezily asi na osmikilometrový úsek, který všechna povolení má. Zbylých 4,7 kilometrů je ale pro její dostavbu klíčových. Jde hlavně o složitou mimoúrovňovou křižovatku u Řehlovic.

ČRo, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme