Dálnice D3 má protnout celý Jihočeský kraj do roku 2021

Cesta z Prahy na hranice s Rakouskem povede v Jihočeském kraji po nové dálnici D3 už v roce 2021. Takové jsou plány Ministerstva dopravy a Ředitelství silnic a dálnic po jednání Sdružení pro výstavbu dálnice D3 a rychlostní silnice R4, které se uskutečnilo v Českých Budějovicích.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dostavba dálnice D8 přes České středohoří | Foto: Filip Jandourek

První úsek dálnice D3 v Jihočeském kraji mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí můžou řidiči využívat od loňského roku. Až k rakouským hranicím by jihočeská část dálnice měla vést do roku 2021.

Ředitelství silnic a dálnic je optimistické, daří se mu vykupovat pozemky, a tak chce příští rok začít stavět hned čtyři úseky dálnice mezi Veselým nad Lužnicí a Českými Budějovicemi.

Přehrát

00:00 / 00:00

Na dostavbu dálnice D3 se zaměřila reportérka ČRo Lucie Hochmanová

„Očekáváme, že ve velmi krátké době budeme mít připravené ke stavbě další 2 úseky. Chtěli bychom začít soutěžit další dva úseky: Bošilec – Ševětín a Ševětín - Borek potvrdil Tomáš Čížek, ředitel výstavby ŘSD.

„Chtěli bychom, aby soutěž na zhotovitele začala v příštím roce a byla v příštím roce i dokončena, abychom zahájili 4 stavby,“ předpokládá Čížek.

Do roku 2017 by tak mohl být hotová celá trasa z Tábora do Českých Budějovic. Do roku 2021 by pak řidiči mohli začít využívat i dálniční obchvat krajské metropole.

Aby Ředitelství silnic a dálnic termín stihlo, domluvilo se s Jihočeským krajem, že cestu postaví podle původního plánu, tedy s dlouhým tunelem pod městskou částí Pohůrka.

„Ukazuje se, že rizika spojená se zkracováním tunelu by zasáhla do územních plánů několika obcí včetně Českých Budějovic. Projednávání územního plánu by nás mohlo zdržet až o několik let,“ uvědomuje si Tomáš Čížek.

Jediné, o čem budou Ředitelství silnic a dálnic, Ministerstva dopravy i vnitra, Jihočeský kraj a České Budějovice ještě jednat, je počet sjezdů z dálnice do města. Původně jich mělo být pět, některé křižovatky by tak ale byly příliš blízko u sebe a stát je tak chce zredukovat.

Lucie Hochmanová, Vojtěch Man Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme