Desítky domácností v Liberci se mohou stát podle ČEZu černými odběrateli elektřiny

Celkem čtyřicet domácností z Liberecka, které se zúčastnily zářijové elektronické aukce energií, se může podle ČEZu dostat do nesnází. Jejich převod k novému dodavateli není vyřízený a hrozí, že budou od 1. prosince odebírat proud načerno. ČEZ jim může dokonce odmontovat hodiny.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vysoké napětí (ilustrační foto)

Vysoké napětí (ilustrační foto) | Foto: Free Digital Photos

Odběratelé, kteří vysoutěžili levnějšího dodavatele elektřiny, společnost X Energii, s. r. o., sami podali už v srpnu výpověď ČEZu. Tím jim začala běžet zákonná tříměsíční výpovědní lhůta, která končí teď v listopadu.

Od 1. prosince už mají odebírat elektřinu od nového dodavatele. Podle Soni Holingerové ze skupiny ČEZ pro severní Čechy ale dodavatel o tyto zákazníky u Operátora trhu s elektřinou OTE nepožádal a požádat už v tuto chvíli ani nemůže, protože uběhla potřebná lhůta.

Holingerová upozornila, že za pět dnů začnou tyto domácnosti odebírat elektřinu načerno, a tím pádem by jim mohli pracovníci ČEZu odmontovat hodiny.

Jediné, co mohou lidé udělat, je podle Holingerové odvolání výpovědi. Pracovníci ČEZu teď tyto zákazníky obvolávají a informují je o tom, jaké peripetie jim hrozí.

Problému čelí i náměstek primátorky

Jedním z těch, kteří se musejí s tímto problémem vypořádat, je náměstek primátorky Jiří Šolc ze sdružení Liberec občanům, který spolu se společností A Tender pomáhal e-aukci zorganizovat. Prý dostal od nového dodavatele X Energie ujištění, že si ho od 1. prosince přebírá a žádné odmontování hodin mu nehrozí.

Šolc dokonce označil informaci ČEZu za určitý nátlak, aby lidé, kteří vysoutěžili nového dodavatele, u ČEZu zůstali.

Není to první případ, kdy se v souvislosti s elektronickými aukcemi některé domácnosti ocitly v podobné situaci.

Něco takového se stalo zákaznici, která měnila dodavatele plynu. Společnost nepožádala o odběrné místo, a tím se majitelka ocitla bez registrace k příslušnému dodavateli a demontovali jí plynoměr. Následné připojení pak trvalo několik dnů.

Pokud chtějí mít lidé jistotu, že se jejich situace nezkomplikuje, je nejlepší zavolat nejen na ČEZ, ale přímo na zákaznickou linku nového dodavatele, tedy na X Energii. Linka funguje každý všední den od 8 do 20 hodin, číslo lidé najdou na internetu.

Ivana Bernáthová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme