Díry ze silnic na jihu Čech jen tak nezmizí, silničáři čekají na lepší počasí

Zima pomalu končí a silnice tradičně dělají vrásky motoristům. Správci a majitelé komunikací opravují výtluky provizorně, na důkladné opravy si budeme muset počkat, až se venku oteplí. Do té doby se budou jen měnit záplaty.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Výtluk V19 – označení výtluku v projektu vymoly.cz | Foto: Výmoly

Výtluky jsou na výjezdu z Českého Krumlova na České Budějovice, kolem Kameného Újezdu, mezi Boršovem a Planou u Českých Budějovic, na průtahu Soběslaví a Planou nad Lužnicí a dalo by se pokračovat až po jednotlivé ulice ve městech. Své o tom ví například taxikář Petr Šimek z Českých Budějovic.

„Znamená to pro mě, že po silnici nelze jet rovně, musím často kličkovat, často si musím vybrat, jestli díru objedu zleva nebo zprava, musím si dávat pozor na ostatní vozidla, zvláště na protijedoucí. Je to takový adrenalin.“

Přehrát

00:00 / 00:00

O opravy děravých silnic se zajímal Martin Pokorný

Do díry ale pan Šimek spadnout nechce. Na několika autech už musel měnit nápravy. Výměna dílů a následné seřízení geometrie stojí i dvě desítky tisíc korun. Jsou ovšem situace, kdy se člověk už vyhnout nemůže.

„Zrovna na Senovážném náměstí je, teď už si na ní dávám pozor, ale doleva se vyhnout nešlo, protože jely protijedoucí vozy a v pravém pruhu byl autobus, takže jsem do díry levým kolem spadl. Je to velmi nepříjemné,“ popisuje taxikář.

Neutěšený stav českobudějovických ulic komplikuje práci i dopravnímu podniku, který provozuje MHD.

„Rozhodně provádíme častěji některé údržby, včetně například pneumatik a podobně. Rozhodně to zaznamenáváme v rámci nákladů na údržbu vozidel,“ potvrzuje ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš.

Opravy městských ulic musí zajistit radnice. Některé hlavní tahy, které přes město vedou, a silnice druhé a třetí třídy má na starost Správa a údržba silnic. Hlavní tahy - silnice první třídy - opravují na základě objednávky od Ředitelství silnic a dálnic.

Nejhorší úseky jsou okolo Vodňan a mezi Boršovem a Planou u Českých Budějovic. Tam letos počítají s úplnou výměnou povrchu. Na důkladné opravy je ale podle ředitele Jihočeské Správy a údržby silnic Jana Štíchy zatím brzy. Teplou obalovanou směsí se totiž dá opravovat až od 5 stupňů nad nulou.

„Proto se opravuje studenou obalovanou směsí a tyto opravy mají charakter spíše dočasné opravy, nikoli trvalé. Na druhou stranu pokud se udělají za relativně příznivých klimatických podmínek, tedy do vysušeného, vyčištěného výtluku, tak i ta studená balená vydrží, neznamená to, že za týden je pryč."

Důkladné opravy začnou až v dubnu

To potvrzuje i krajský radní pro dopravu Antonín Krák z ČSSD. „Důkladné opravy na silnicích druhých a třetích tříd začnou ihned, jakmile nám to umožní klimatické podmínky. Předpokládáme přelom března a dubna.“

Je proto potřeba, aby si řidiči dávali větší pozor a jezdili opatrně. Taxikář Petr Šimek se například snaží vybírat si bezpečnější silnice.

„Jiným způsobem vybírám trasu a stalo se mi, že zákazníci brali s nevolí fakt, že jsem měl zájem jet po trase, která byla z mého pohledu o 500-700 metrů delší, ale po silnici, která byla nesrovnatelně lepší. Pokud by se to mělo opakovat, raději vypnu taxametr a projedu silnici, o které vím, že je schůdná, než abych jel po nějakém tankodromu.“

Martin Pokorný Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme