Do Dukelské ulice v Hradci Králové se vracejí trolejbusy, dopravní podnik hlásí i další změny
Trolejbusy se od zítřka vracejí do ulic Dukelská a S. K. Neumanna po několika měsících jejich rekonstrukce. Zároveň bude městská hromadná doprava od 31. srpna jezdit podle nového jízdního řádu a ve stejném termínu se úprav dočkají další linky.
Hradecký dopravní podnik také stále řeší, jak pokrýt finanční ztrátu, kvůli které přistoupil k redukci spojů.
Rekonstrukce Dukelské a S. K. Neumanna trvá víc než rok a i když ještě nekončí, odkloněné trolejbusy linek 1, 3 a 7 se už vrátí do frekventovaných ulic. To ale podle Vladimíra Pejřila z hradeckého dopravního podniku není všechno:
"My jsme spojili s touto změnou zároveň i změny další, a to změny na lince číslo 8 a 9, která se také převádí na Dukelskou a S. K. Neumanna. A zároveň jsme udělali změnu na lince číslo 11 a 17, které také nově po dohodě s komisí místní samosprávy v jednom směru v části pojedou kolem obchodního domu Tesco, to znamená po Dukelské a S.K. Neumanna.“
Spokojenější by měli být lidé v částech Svinary a Malšova Lhota. Dopravní podnik jim vyšel vstříc v tom, že právě linky 11 a 17 protáhl až na dopravní terminál:
"Jedna pojede kolem Atria, druhá druhou stranou, kde doteď jezdily trolejbusy. To byl jeden z hlavních požadavků,“ říká mluvčí magistrátu Magdaléna Vlčková.
Složitější situace je ve Slatině, kde stále není u konce rekonstrukce Kladské ulice. To neumožňuje používat původní trasu linky číslo pět. Dopravní podnik také stále jedná s městem, jak vyrovnat zhruba sedmiprocentní propad tržeb v hromadné dopravě. Právě ten byl důvodem redukce spojů:
"Jedna varianta spočívala v tom, že bychom měnili, zdražovali jízdné, pak to byla redukce dopravy, případně rozpočet. Rozhodli jsme se jít spíše do těch úsporných opatření. Mysleli jsme si, že zdražovat by nebylo dobré s ohledem na to, že nám v minulosti ubyli cestující," upřesňuje Pavel Zákora z dopravního podniku.
Jízdné se v dohledné době nezvýší, ztrátu zřejmě město alespoň částečně uhradí ze svého rozpočtu.