Do Dukelské ulice v Hradci Králové se vracejí trolejbusy, dopravní podnik hlásí i další změny

Trolejbusy se od zítřka vracejí do ulic Dukelská a S. K. Neumanna po několika měsících jejich rekonstrukce. Zároveň bude městská hromadná doprava od 31. srpna jezdit podle nového jízdního řádu a ve stejném termínu se úprav dočkají další linky.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nové krátké nízkopodlažní trolejbusy pro královéhradeckou městskou hromadnou dopravu

Nové krátké nízkopodlažní trolejbusy pro královéhradeckou městskou hromadnou dopravu | Foto: Magdalena Vlčková

Hradecký dopravní podnik také stále řeší, jak pokrýt finanční ztrátu, kvůli které přistoupil k redukci spojů.

Rekonstrukce Dukelské a S. K. Neumanna trvá víc než rok a i když ještě nekončí, odkloněné trolejbusy linek 1, 3 a 7 se už vrátí do frekventovaných ulic. To ale podle Vladimíra Pejřila z hradeckého dopravního podniku není všechno:

Přehrát

00:00 / 00:00

Změny MHD v Hradci Králové přiblížil Bohuslav Štěpánek

"My jsme spojili s touto změnou zároveň i změny další, a to změny na lince číslo 8 a 9, která se také převádí na Dukelskou a S. K. Neumanna. A zároveň jsme udělali změnu na lince číslo 11 a 17, které také nově po dohodě s komisí místní samosprávy v jednom směru v části pojedou kolem obchodního domu Tesco, to znamená po Dukelské a S.K. Neumanna.“

Spokojenější by měli být lidé v částech Svinary a Malšova Lhota. Dopravní podnik jim vyšel vstříc v tom, že právě linky 11 a 17 protáhl až na dopravní terminál:

"Jedna pojede kolem Atria, druhá druhou stranou, kde doteď jezdily trolejbusy. To byl jeden z hlavních požadavků,“ říká mluvčí magistrátu Magdaléna Vlčková.

Složitější situace je ve Slatině, kde stále není u konce rekonstrukce Kladské ulice. To neumožňuje používat původní trasu linky číslo pět. Dopravní podnik také stále jedná s městem, jak vyrovnat zhruba sedmiprocentní propad tržeb v hromadné dopravě. Právě ten byl důvodem redukce spojů:

"Jedna varianta spočívala v tom, že bychom měnili, zdražovali jízdné, pak to byla redukce dopravy, případně rozpočet. Rozhodli jsme se jít spíše do těch úsporných opatření. Mysleli jsme si, že zdražovat by nebylo dobré s ohledem na to, že nám v minulosti ubyli cestující," upřesňuje Pavel Zákora z dopravního podniku.

Jízdné se v dohledné době nezvýší, ztrátu zřejmě město alespoň částečně uhradí ze svého rozpočtu.

Nové krátké nízkopodlažní trolejbusy pro královéhradeckou městskou hromadnou dopravu | Foto: Magdalena Vlčková

Bohuslav Štěpánek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme