Dopravní podnik v Hradci Králové řeší petici. Lidem se nelíbí změny tras

Červencové změny v královéhradecké hromadné dopravě vyvolaly vlnu kritiky. Dopravní podnik se potýká s finanční ztrátou, kterou se snaží pokrýt redukcí naježděných kilometrů. Cestujícím se ale nelíbí změny v jízdních řádech i trasách jednotlivých spojů. To je i případ Malšovic, kde linka číslo 9 změnila trasu.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kolínské autobusové nádraží

Kolínské autobusové nádraží | Foto: Michal Trnka

„Není pokrytá zastávka Štefcova, Náhon, Na Kotli a Garni hotel za vysokoškolskými kolejemi, ale kvůli tomu nejsou pokryty ani navazující zastávky z linek číslo 7 a z linek číslo 25, které vlastně sloužily jako přestupní z těchto linek na linku číslo 9,“ říká předseda malšovické komise místní samosprávy a petent Vladimír Krupka.

Obyvatelé Malšovic už o prázdninách poslali dopravnímu podniku dopis se žádostí o navrácení linky na tyto zastávky, prý ale nedostali odpověď. Proto sepsali petici.

„Občané zde bydlící přišli o rozumné přímé spojení s oblastí kolem fakultní nemocnice, ale také s oblastí V Lipkách, Farářství a s Gočárovou třídou,“ vysvětluje Krupka.

Přehrát

00:00 / 00:00

Reportér Bohuslav Štěpánek zjišťoval, na co přesně si obyvatelé stěžují

To ale ředitel dopravního podniku Miloslav Kulich odmítá: „Musíme říct, že jsme neznemožnili dopravu, ale musí se tam přestupem, trošku složitějším způsobem dostat, ale možnost dostat se do těchto oblastí tam je.“

Petice má už několik stovek podpisů a včera ji přijali zastupitelé města. „Petenti žádají o navrácení trasy autobusu číslo 9 do původního stavu nebo zajištění náhradní varianty, která by vyřešila výše zmíněné komplikace. Magistrát samozřejmě petentům odpoví v řádné lhůtě,“ potvrdila mluvčí hradecké radnice Magdaléna Vlčková.

Zatím není jasné, jestli město a dopravní podnik petentům vyhoví, nebo jestli najdou společný kompromis. Dopravní podnik se ale ještě tento týden sejde s žadateli.

„Teď jednáme o nějakém dílčím řešení, kde bychom zpátky tak, jak jezdila původně devítka, dokázali nějak vyřešit optimální dopravu, která je nezbytně nutná pro žadatele. Ve hře je i otázka zapracovat do toho nějakým způsobem linku 8, zda má zůstat v této podobě, či nikoliv,“ dodává Kulich.

Případné změny by chtěl dopravní podnik časově spojit s navrácením linky číslo 5 na původní trasu. Ta teď jezdí kvůli rekonstrukci Kladské ulice po objížďce. Stavební práce by měly skončit 20. října.

Bohuslav Štěpánek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme