Dopravu v Praze usnadní světelné informační tabule za 190 milionů

Řidiči v Praze by už brzy mohli jezdit pohodlněji a méně pod stresem. Cestování jim má usnadnit téměř šest desítek nových informačních tabulí, které Praha umístila na nejvytíženější dopravní úseky. Projekt za 190 milionů z většiny hradila Evropská unie. Dalších čtyřicet cedulí má na pražských silnicích přibýt po zprovoznění tunelu Blanka.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Veřejná doprava na zprovozněné části Pražského okruhu

Veřejná doprava na zprovozněné části Pražského okruhu | Foto: Tomáš Adamec

Pomalé popojíždění v kolonách, manévrování při uhýbání hasičům nebo záchrance, nepřehledná dopravní situace, na jejímž konci může a nemusí být objížďka nebo vážná nehoda. Kdo občas projíždí třeba po pražské magistrále, takové situace poznal na vlastní kůži. Právě v těchto případech mají světelné cedule s informacemi nebo dopravními schématy řidičům pomoct.

„Jde o to informovat řidiče tak, aby věděli, co je čeká. Jestliže mají informaci, tak se tomu mohou pokusit vyhnout. V tom nejhorším případě mohou alespoň informovat své blízké, případně kolegy v práci, že přijedou později, že se něco stalo,“ vysvětlil náměstek pro dopravu Josef Nosek z ODS hlavní cíl projektu.

Přehrát

00:00 / 00:00

O světelné informační tabule, které by měly usnadnit dopravu v Praze, se zajímala redaktorka Evelyna Kulíšková

Osmapadesát cedulí s textovými informacemi i grafickými schématy jsou přitom umístěny v nejrizikovějších dopravních úsecích hlavního města.

„Především na radiálách – to jsou příjezdová místa do Prahy, na okruhu a tam, kde vznikají dopravní zácpy,“ dodal Nosek. Všude tam by se měli řidiči ze světelných cedulí dozvědět potřebné informace o aktuální dopravní situaci v okolí.

„Informace do tabulí přichází z dopravního informačního centra, což je naše ústředna, která sbírá veškeré informace o dopravě. V zásadě poskytujeme informace, které mají nějaký význam pro rozhodování řidiče, jak se má dále pohybovat. Kromě toho o nějakých mimořádných událostech, které se budou na komunikační síti teprve konat – to byl případ maratonu,“ přiblížil Ladislav Pivec, pověřený řízením Technické správy komunikací hlavního města Prahy.

K tomu by během několika týdnů měly přibýt také informace o dojezdových časech nebo obsazenosti příměstských parkovišť. Pražský dopravně informační systém se má navíc propojit se systémem Ředitelství silnic a dálnic. Světelné tabule tak budou řidiče v Praze informovat o dění na okolních dálnicích, a naopak přijíždějící do Prahy se dozví, kterým místům v metropoli bude lepší se raději vyhnout.

K osmapadesáti zavedeným cedulím má po zprovoznění tunelu Blanka přibýt dalších asi čtyřicet. Tyto cedule by měly být navíc napojené na světlenou signalizaci v tunelech a mají také pomoci regulovat dopravu.

Matěj Skalický, Evelyna Kulíšková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme