Energetici na jihu Čech postupně obnovují dodávky elektřiny
Energetikům na jihu Čech se daří obnovovat dodávky domácnostem. Ještě ráno jich zůstalo kvůli bouřkám bez proudu na 5 tisíc. V tuto chvíli se jejich počet pohybuje jen kolem několika stovek.
„Máme ještě stále 8 poruch na linkách vysokého napětí, ale postupně se je daří snižovat. Věříme, že během dnešního večera už bude téměř vše zprovozněno,“ potvrzuje mluvčí energetické společnosti E.ON v Českých Budějovicích Vladimír Vácha.
„Zaznamenáváme nárůst oznámení bezproudí na linkách nízkého napětí. Jsou takzvané sekundární linky, tedy odbočky z páteřních linek. Situace se poněkud zlepšila, nicméně stále můžeme hovořit o desítkách nahlášení,“ dodal Vácha.
Bez elektřiny jsou lidé především na samotách Českokrumlovska, Táborska, Prachaticka nebo také Českobudějovicka. Energetici předpokládají, že dnes večer by měly být všechny poruchy opraveny.
Škody v lesích
Prudká bouřka se silným větrem napáchala značné škody také v lesích. Správa Lesů města Písek uvádí, že v porostech oblastí Albrechtice, Paseky, Údraž je na 4 tisíce metrů krychlových polomů.
Pracovníci Správy začali s okamžitou likvidací těchto škod a dobu, po kterou budou tyto polomy odstraňovat, odhadují až na 2 měsíce. Lesy města Písek v této souvislosti žádají návštěvníky, aby dbali zvýšené opatrnosti při pohybu v těchto lokalitách a také na cyklostezkách.
Problémy na železnici
Bouřka se silným větrem ale způsobila problémy také na železnici. Komplikace byly na dvou hlavních tratích z Českých Budějovic směrem na Plzeň a z Českých Budějovic na Prahu. Na plzeňské trati, kde stromy spadly do trakčního vedení v okolí Písku nebo také v úseku z Českých Budějovic do Protivína, se už podařilo provoz obnovit.
Na trati z Českých Budějovic do Prahy se ale trakční vedení po pádu stromu v úseku Tábor Chotoviny opravit stále ještě nepodařilo. Správa železniční a dopravní cesty ji plánuje během dnešní noci. Už od odpoledne nicméně dráhy připojují k vlakům motorovou lokomotivu, takže cestující nemusejí přestupovat na autobusy.