Exministr Prachař doporučoval cyklověž v Přerově. Teď se podílí na stavbě
Kontrolní výbor přerovského městského zastupitelstva prověřuje stavbu parkovacího domu pro kola. K projektu za zhruba deset milionů korun má výhrady městská opozice. Ta kritizuje způsob financování stavby i to, že se na zakázce podílí firma bývalého ministra dopravy za hnutí ANO Antonína Prachaře, který pro město pracuje jako poradce v dopravních záležitostech.
Investorem stavby cyklověže je městská společnost Přerovská rozvojová. Stavitelem pak společnost Systematica. Náklady částečně pokryjí dotace a také úvěr.
Podle opozičního zastupitele Michala Záchy (ODS) však bylo financování projektu zajištěno až ve chvíli, kdy cyklověž už skoro stojí. „Zastupitelstvo bylo postaveno v podstatě na poslední místo,“ namítá Zácha.
Výhrady má Zácha i k angažmá exministra dopravy Antonína Prachaře. Ten pro město pracuje jako dopravní expert a v době schvalování záměru obhajoval výhody cyklodomu před zastupiteli, jeho firma je však také subdodavatelem společnosti, která cyklověž staví.
„U člověka, který spolupracuje s městem, mi připadá divné, že subdodávkou cca za čtvrt milionu dělá inženýring a konzultační činnost pro firmu, která dodává tuto cyklověž,“ říká Zácha.
„Co bylo pro mě do nebe volající, bylo poslední zastupitelstvo – na třikrát položenou otázku, jestli s tím pan inženýr Prachař má něco společného, bylo odpovězeno, že on s tím nic společného nemá,“ dodává zastupitel.
Sám Prachař (ANO) nevidí ve svém počínání problém. „Moje aktivity v rámci cyklověže jsou pouze v oblasti subdodavatele. Dodával jsem jim projekt spodní stavby a řešil jsem pouze kontakty s místními úřady v rámci vyřízení souhlasu a nutných povolení pro vydání územního a stavebního rozhodnutí. Pokud pan Zácha nebo kdokoli podobný má jakékoli pochybnosti, tak od toho je tady policie, která pomáhá a chrání, tak ať koná,“ konstatuje Prachař.
Podobně se k věci staví i náměstek primátora Petr Měřínský (ANO). „Pro mě zůstává právem Systematicy najmout si jako subdodavatele toho, koho uzná za vhodné,“ podotýká Měřínský.
Parkovací dům by měl zčásti nahradit stojany na kola, které jsou u nádraží. Prosklená několikapatrová budova, kde budou mít lidé možnost bicykl za mírný poplatek uschovat, by se měla otevřít v polovině prosince.