Experti rozhodnou o opravě horkem poničené dálnice D5

Experti Ředitelství silnic a dálnic by dnes měli rozhodnout o způsobu a délce opravy dálnice D5 u Boru na Tachovsku. Na 122. kilometru se vinou horkého počasí vzedmula vozovka a v místě, kde na betonové panely navazuje asfalt, vznikl zhruba čtyřiceti centimetrový hrbol.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dálnice D5

Dálnice D5 | Zdroj: ČTK

Přes hrbol se nedalo bezpečně přejet ani dvacetikilometrovou rychlostí. Teď je proto provoz sveden na jednou polovinu dálnice, kde se jezdí obousměrně.

Konsorcium expertů popíše příčinu havárie a hlavně navrhne, co s ní. Zatím není jasné, jestli půjde o provizorní nebo trvalé řešení. Každopádně se bude muset odfrézovat živice a odbourat kus betonové vozovky, která je vinou tlaku na asfalt prasklá po celé délce.

Ředitel výstavby Ředitelství silnic a dálnic Otakar Vacín si myslí, že havarijní situace vznikla zřejmě kombinací řady faktorů: „Největší podíl mají vysoké teploty, ale především dlouhotrvající teploty, kterým, jak se ukazuje, materiál není schopen dlouhodobě odolávat.“

Zesílené kontroly dálnic

Oprava bude trvat určitě několik týdnů. Ředitelství silnic a dálnic chce v těchto horkých dnech zdvojnásobit kontroly na všech dálnicích a rychlostních silnicích. Obzvlášť v místech, kde se najíždí z betonové plochy na asfaltové přemostění.

Dálnice D5 byla uvedena do provozu v roce 1997. Stavěla se podle německých specifikací a jak se ukazuje, problém nastal i u našich sousedů v Německu a Rakousku.

Igor Maňour, Jana Kosová, ak Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme