Experti rozhodnou o opravě horkem poničené dálnice D5

Experti Ředitelství silnic a dálnic by dnes měli rozhodnout o způsobu a délce opravy dálnice D5 u Boru na Tachovsku. Na 122. kilometru se vinou horkého počasí vzedmula vozovka a v místě, kde na betonové panely navazuje asfalt, vznikl zhruba čtyřiceti centimetrový hrbol.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dálnice D5 | Zdroj: ČTK

Přes hrbol se nedalo bezpečně přejet ani dvacetikilometrovou rychlostí. Teď je proto provoz sveden na jednou polovinu dálnice, kde se jezdí obousměrně.

Konsorcium expertů popíše příčinu havárie a hlavně navrhne, co s ní. Zatím není jasné, jestli půjde o provizorní nebo trvalé řešení. Každopádně se bude muset odfrézovat živice a odbourat kus betonové vozovky, která je vinou tlaku na asfalt prasklá po celé délce.

Ředitel výstavby Ředitelství silnic a dálnic Otakar Vacín si myslí, že havarijní situace vznikla zřejmě kombinací řady faktorů: „Největší podíl mají vysoké teploty, ale především dlouhotrvající teploty, kterým, jak se ukazuje, materiál není schopen dlouhodobě odolávat.“

Zesílené kontroly dálnic

Oprava bude trvat určitě několik týdnů. Ředitelství silnic a dálnic chce v těchto horkých dnech zdvojnásobit kontroly na všech dálnicích a rychlostních silnicích. Obzvlášť v místech, kde se najíždí z betonové plochy na asfaltové přemostění.

Dálnice D5 byla uvedena do provozu v roce 1997. Stavěla se podle německých specifikací a jak se ukazuje, problém nastal i u našich sousedů v Německu a Rakousku.

Igor Maňour, Jana Kosová, ak Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme