Horní nádraží v Litoměřicích je opravené, vlaky tam ale ještě nejezdí
Stavbaři dnes po dvou měsících sice předávají hotové Horní nádraží v Litoměřicích, ale nestihli dokončit jeden z opravovaných devíti mostů na trati. Kvůli nedodávce technologií se tak výluka mezi Lovosicemi a Českou Lípou prodlužuje do 9. listopadu.
„Projekt klade velký důraz na bezpečnost cestujících a bezbariérový přístup,“ říká ředitel stavby Pavel Čech, se kterým se reportérka Českého rozhlasu setkala ve chvíli, kdy dělníci na Horním nádraží ještě pokládali poslední dlaždice do přístupových chodníků.
„Tady byla stará nástupiště, ne zcela bezpečná. Nebyl tady bezbariérový přístup. Dneska je tady kompletně nové kolejiště na novém železničním svršku.“
„A nové nástupiště, které opravdu zajišťuje komfortní nastupování do vlaku. Jsou tady všude vytvořené bezbariérové přístupy pro vozíčkáře nebo pro maminky s kočárky, tak aby skutečně pohodlně nastoupili do vlaku.“
O opravě Horního nádraží v Litoměřicích mluvila s ředitelem stavby Pavlem Čechem Lucie Valášková
Stavbaři současně řešili jednu také velmi důležitou věc, a to přecházení přes koleje.
„Tady byl dlouhodobý nešvar, že si tady lidé vytvářeli díry v plotě a chodili přes kolejiště, protože si zkracovali cestu,“ potvrzuje Čech.
„Nový projekt řeší tento problém tak, že se tu vytvořil oficiální přechod pro chodce. Budou tam závory, semafory, takže bude jasně vidět, kdy jede vlak.“
Přechod však zatím v provozu ještě není. Jeho dodavatel kvůli současnému stavebnímu boomu nestihne včas zařízení dodat.
„Proto bude přejezd dočasně uzavřený a samotné zabezpečovací zařízení bude nainstalované v únoru a potom už budou moci lidé oficiálně přes koleje chodit,“ konstatuje ředitel stavby Pavel Čech.
Ve zchátralém stavu zůstává téměř celá budova Horního nádraží, která je majetkem Českých drah. Vzhledem k plánovanému prodeji všech výpravních budov České dráhy už žádnou opravu nechystají a nechávají ji tak na novém majiteli, kterým by měla být Správa železniční dopravní cesty.