Hradecký dopravní podnik má 31 nových trolejbusů, potýká se ale s poklesem tržeb

Dopravní podnik města Hradec Králové včera získal poslední dva ze tří desítek nových nízkopodlažních trolejbusů, které pořídil s podporou Evropské unie. Připravuje také některé novinky v dopravě. Zároveň se ale potýká s klesajícím počtem přepravených cestujících.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nové krátké nízkopodlažní trolejbusy pro královéhradeckou městskou hromadnou dopravu | Foto: Magdalena Vlčková

Celkem 31 nových nízkopodlažních trolejbusů během 2,5 roku. Tolik jich hradecký dopravní podnik pořídil za 332 milionů korun s víc než třetinovou evropskou dotací. Poslední dva dodal výrobce včera:

"V podstatě 'Projekt' se to nazývalo, byl zahájen dodávkou prvních 11 kloubových trolejbusů v dubnu 2011 a letos končíme dodávkou 2 trolejbusů také kloubové verze. Mezitím jsme dostali várku krátkých trolejbusů,“ upřesňuje ředitel hradeckého dopravního podniku Miloslav Kulich.

Přehrát

00:00 / 00:00

O novinkách v MHD mluvil Bohuslav Štěpánek

Nové trolejbusy jsou komfortnější pro cestující, úspornější a ekologičtější. Navíc celý vozový park hradeckého dopravního podniku je už nízkopodlažní. A připravují se i další novinky, například prodloužení trolejových vedení a nákup elektrobusů:

"V tuto chvíli se uvažuje trať Koruna – Jungmannova, potom z Brněnské třídy odbočka do Palachovy a na konečnou Pod Strání. A třetí trasa se nabízí na Pospíšilově třídě s odbočením do prostoru někde na Stoleté,“ řekl Kulich s tím, že budoucnost je právě i v elektrobusech.

Jenže hradecký dopravní podnik se také potýká se znatelným poklesem tržeb. Hromadnou dopravou podle primátora Zdeňka Finka z Hradeckého demokratického klubu cestuje čím dál méně lidí:

"Byl tam velký propad, první tři měsíce 7 procent, za první kvartál. V dalších třech měsících to vypadá, že se situace rovná, ty ztráty nejsou takové. Nevíme, čím výpadek vznikl, zda krizí, nebo naopak rozvojem osobní dopravy. Je třeba se nad tím zamyslet a udělat nějaká opatření.“

Těmi by mohlo být navýšení dotace dopravnímu podniku nebo naopak jeho větší úspory, jako restrukturalizace některých linek. Snížení cen jízdného podle Zdeňka Finka nepomůže, po nedávném zlevnění totiž i tak cestujících ubylo.

Bohuslav Štěpánek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme