Integrovanou dopravu na jižní Moravě nepostihnou v příštím roce zásadní škrty

Na jižní Moravě nepřinese 15. prosinec tak zásadní změny veřejné dopravy jako v některých jiných regionech. Přestože některé jízdní řády se ještě zpřesňují, nikde v Jihomoravském kraji se nepočítá s radikálními škrty. Týká se to železniční, regionální autobusové i městské hromadné dopravy. Některé linky naopak mírně posílí.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Autobusová zastávka. Ilustrační foto | Foto: Tomáš Adamec

V novém jízdním řádu ubude jen několik málo využívaných spojů, kde navíc cestující nebudou muset na další příliš dlouho čekat. Na některých místech naopak doprava posílí.

„Podle posledních průzkumů zaznamenáváme, že autobusy se dostávají na hranici kapacity, proto bude od změny jízdních řádů přidán například spoj v odpolední špičce na lince 232 z Blanska, případně je uvažováno i o přidání odpoledního spoje na lince 514 z Rajhradu,“ uklidňuje ředitel společnosti KORDIS JmK Jiří Horský.

Stejně tak se podařilo vrátit alespoň některé rychlíky, které ministerstvo dopravy zrušilo od letošního července - jeden od Přerova a dva od Jihlavy. Naopak nejrychlejší vlakové spojení Brna s Prahou - D1 expresy - definitivně končí.

„Po vyhodnocení ekonomických výsledků přistoupilo vedení Českých drah k jejich zrušení. V případě, že by práce na dálnici postoupily tak dalece, že by se ztížil provoz po silnici, jsme připraveni tyto rychlíky znovu nasadit,“ potvrzuje ředitel krajského centra Českých drah Pavel Karšulín.

Ivan Holas, Simona Bartošová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme