Jak se bránit nátlaku na předváděcích akcích, radili v Pardubicích právníci i odborníci z ČOI

Seniorům i členům jejich rodin dnes v Pardubicích radili odborníci z České obchodní inspekce i lidé z právní poradny. Tématem byla úskalí předváděcích akcí, zejména jak se bránit nátlaku prodejců.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Předváděcí akce pro důchodce (ilustrační foto) | Foto: Český rozhlas

Přednášky se zúčastnila i dvaasedmdesátiletá paní Jana. Na předváděcí akce vyjela několikrát.

„A měla jsem tam vždycky velké problémy, protože jsem měla nějaké připomínky. Často mě také varovali, že tam nemusím být, a několikrát jsem ty chudáky dědečky a babičky upozorňovala – nekupujte to za třináct tisíc, v krámě to koupíte za dva a půl tisíce a tak dále,“ podotkla.

Přehrát

00:00 / 00:00

O předváděcích akcích mluvila s dvaasedmdesátiletou paní Janou redaktorka Drahomíra Bačkorová

Na akce jezdila prý ze zvědavosti. Nátlaku prodejců se dokázala ubránit.

„Když na mě tlačili, říkám: Já jsem to dostala od dětí a mě nezajímá, kde to koupili a mám to všecko. A měla jsem pak od nich pokoj,“ popsala.

To, že senior nakonec podlehne, ji nepřekvapuje. „Oni když takhle přiběhnou – podepište mně to – tak babička, chudák to podepíše, ani neví co. Ten nátlak je silný,“ řekla.

Vedoucí právní poradny dTest Lukáš Zelený připustil, že starší lidé si často účast na předváděcích akcích nedokážou odepřít. Podle něj by jim měli pomoci příbuzní.

„Určitě je nemůžeme hlídat na každém kroku, ale doporučili bychom si se seniory popovídat, říci jim, že je tu takové velké riziko, že by mohli přijít o velké peníze, případně ze svého malého důchodu splácet velké částky, případně je dovést na některou z přednášek nebo jim najít jinou zálibu, případně je podporovat v přátelství s jinými seniory,“ poznamenal Zelený.

Akcí upozorňujících na nekalé praktiky prodejců při předváděcích akcích nebo při podomním prodeji v posledních měsících přibývá. Zájem o problematiku ještě vzrostl po odvysílání snímku novinářky Silvie Dymákové s názvem Šmejdi.

Ten poukazuje nejen na triky na triky prodejců, kterým se senioři často nedokážou bránit, ale i na fakt, že vzdor mnohdy negativní zkušenosti s prodejními firmami na jejich akce opakovaně vyjíždějí.

kov, Drahomíra Bačkorová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme