Jen necelých sedm procent volání na tísňovou linku 112 je oprávněných

Telefonní číslo 112 je nejvíce zneužívaná tísňová linka. Jen necelých 7 procent volání je oprávněných. Operátoři dispečinku v Pardubickém kraji v loňském roce přijali přes 160 tisíc tísňových volání, z toho bylo jen necelých 11 tisíc výjezdů.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Jihlavský dispečink tísňové linky 112

Jihlavský dispečink tísňové linky 112 | Foto: Olga Štrejbarová

Podle dispečerky Veroniky Husákové linku nejvíce blokují starší lidé z nevědomosti a pak také děti, které volají většinou schválně.

„Někteří lidé ještě netuší, co linka 112 je, takže k nám volají z telefonů bez sim karet a požadují po nás spíše pomoc operátorů, než že by nám nahlašovali tísňové volání. Popřípadě nás zneužívají děti. Když mají telefon bez sim karty, tak je to jediné číslo, kam se dovolají,“ potvrdila Husáková.

V České republice funguje linka 112 od roku 2003 a slouží pro krizové situace všeho druhu. Kromě 112 fungují i staré národní tísňové linky 150, 155 a 158.

Iveta Záleská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme