K akci Do práce na kole se letos přidává i Olomouc

Doprava na hlavních tazích v Olomouci kolabuje. Řidičům za volanty tečou nervy a nervozita prudce stoupá. Soutěžící, kteří se přihlásili do kampaně Do práce na kole, jsou ale v klidu. Ví totiž, že se nemusí spoléhat jen na své automobily. Do zaměstnání se totiž dá dojet i na bicyklu.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Panevropská cyklostezka

Panevropská cyklostezka | Foto: Lukáš Milota | Zdroj: Český rozhlas

Téměř každý den nasedá na své kolo i fyzioterapeut Aleš Jakubec. V srdci ho hřeje fakt, že dělá něco pro své zdraví. Navíc je podle něj Olomouc pro kolo jako dělaná – takové malé Holandsko – tedy až na nějaké drobnosti.

„Olomouc je na rovině, máme tu jeden kopec Neředín a druhý je Svatý kopeček. Problémem jsou kočičí hlavy, které máme na náměstí a z náměstí Republiky na Masarykovu třídu, tam se jezdí blbě. Ale mám obavu, že tam památkáři nedovolí postavit nic jiného než opět kočičí hlavy,“ říká Jakubec.

Během dubna se může do soutěže zapojit každý, stačí najít ještě alespoň jednoho cyklonadšence a zaregistrovat se na internetu. V květnu pak můžete ukázat, že to s kolem opravdu myslíte vážně.

Vítěze podle organizátora akce Pavla Bednaříka čeká plno cen. „Soutěže probíhají ve vytrvalosti, to znamená v pravidelnosti dojíždění na kole, ve výkonnosti, to znamená v najetých kilometrech a potom spíše motivační soutěže – kreativní soutěž v různých happeninzích, fotografiích a videích spojených s dopravou na kole a cyklozaměstnavatel roku.“

„Poslední věcí chceme upozornit na podmínky dojíždění do práce na kole v Olomouci a to je dopravní absurdita roku, kdy nám mohou účastníci posílat své fotografie míst, které nejsou vhodné nebo dobře udělané pro cestování na kole,“ popisuje Bednařík.

Cyklodoprava je v Olomouci také doménou centra Semafor. Její šéf Jan Řihošek smutně přiznává, že ve městě je co se týče kvalitních stezek a tras vhodných pro kolo pořád co dohánět. Kampaně Do práce na kole se prý ale určitě zúčastní. „Budeme mít v centru Semafor určitě nějaký cyklotým nebo koloběžkový tým,“ slibuje.

První ročník kampaně Do práce na kole se konal jen v Praze. Své týmy sestavilo devět bank, čtyři ministerstva, dva mobilní operátoři, dvě pojišťovny a plno dalších firem. Loni už na kolo nasedlo dva a půl tisíce lidí v pěti městech a ujeli víc než 533 tisíc kilometrů.

Díky tomu, že nechali jeden měsíc auto v garáži, ušetřili 57 tun oxidu uhličitého, uspořili 2,5 milionu korun za benzín, opotřebení aut a poplatky. Koho tyto argumenty přesvědčily, může šlápnout do pedálů, začíná se 1. května.

Blanka Mazalová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme