Karlovarský kraj bude vážit nákladní auta i na silnicích nižších tříd

Karlovarský kraj bude kontrolovat přetížení nákladních automobilů i na silnicích nižších tříd. Jednak mu to umožňuje zákon a pak také chce tyto komunikace více ochránit. Po zpoplatnění rychlostní silnice R6 totiž výrazně narostl počet automobilů na vedlejších silnicích.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kontrola a vážení kamiónů - Terezín

Kontrola a vážení kamiónů - Terezín | Foto: Miroslav Zimmer

„Vážilo se doteď a ještě mě nikdy nechytili, takže já z toho obavy nemám. Jako zaměstnanec, když mi to zaměstnavatel nezaplatí, tak si to musím zkracovat, s tím se nedá nic dělat,“ reaguje jeden z oslovených řidičů nákladních automobilů.

„S tím nic moc dělat nemůžu. Já jsem řidič, jak mě naloží, tak mě naloží, a jestli mě chytnou, že mám nadváhu, tak to holt tak je. Když je to tam levnější a je tam malý provoz, proč bych tam nejel,“ přidává další.

Přehrát

00:00 / 00:00

Karlovarským kraj bude vážit nákladní auta i na silnicích nižších tříd. Detaily zjišťovala Andrea Strohmaierová

Teď ale budou muset být šoféři více opatrní, protože Karlovarský kraj chce své silnice ochránit. Už teď jsou vozovky ve špatném stavu a přetížená auta je demolují čím dál víc, peníze na opravy přitom nejsou.

„Budeme si objednávat tu službu u Centra služeb pro silniční dopravu, která ji bude zajišťovat a bude dostávat peníze za každé přetížené vozidlo. Tím bude také motivována k tomu, aby vystupovala efektivně a aby skutečně odchytávala přetížená vozidla. V loňském roce jsme pro tuto službu dokonce upravili i dvě místa, aby byla vhodná pro umístění těchto mobilních vah,“ vysvětluje náměstek hejtmana Petr Navrátil z ČSSD.

Vážení nákladních aut bude probíhat namátkově. Kdy a kde, to samozřejmě nikdo neprozradí.

„Přirozeně teď neřeknu měsíční plány, kde budou stát, protože si to nechávají schvalovat od nás každý měsíc. To znamená, že odbor o tom bude vědět a dokonce v případě, že by měl podezření na to, že v nějakém místě dochází k přetěžování, třeba v oblasti staveb, je tam můžeme poslat. Řidičům se to skutečně může stát kdekoliv,“ upozornil Navrátil.

Peníze za vážení se zřejmě rychle vrátí

V poslední době se také často stává, že řidiči, jak ostatně sami potvrdili, raději využijí objízdných tras, než aby museli platit na krátkém úseku rychlostní komunikace R6. Ta je zpoplatněná klasickým dálničním kupónem i přesto, že podle politiků vede odnikud nikam.

„Trochu jsme to u některých komunikací, hlavně nových, v loňském roce viděli. Možná to také bylo částečně způsobeno i tím, že známka neplatila na celý rok. Stěžejní bude letošní rok, na nových úsecích uvidíme, budeme to sledovat ve spolupráci s ŘSD,“ doplnil náměstek.

Karlovarský kraj na své, takzvané nízkorychlostní vážení přispěje částkou 200 tisíc korun. Návratnost ale bude zřejmě hodně rychlá. Na pokutách totiž hejtmanství vybere daleko více peněz.

Andrea Strohmaierová, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme