Karlovarský kraj se může od příštího roku těšit na moderní vlaky

České dráhy chtějí na Karlovarsku příští rok zavést modernější vlakové soupravy a služby ponechat v podobném rozsahu jako letos. Nové jízdní řády začnou v regionu platit od neděle 15. prosince, stejně jako na celém území republiky.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

RegioShark

RegioShark | Foto: České dráhy

Výkladní skříní Českých drah v Karlovarském kraji jsou spoje rychlostního Pendolina, které sem budou jezdit častěji. České dráhy navíc chtějí o 40 minut zkrátit cestu z Chebu do Prahy.

„S novým jízdním řádem od 15. prosince bude Pendolino do Karlovarského kraje zajíždět dvakrát denně v trase Bohumín – Františkovy Lázně,“ uvádí ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah Vladimír Omelka.

Upozorňuje, že i v příštím roce budou jezdit osobní vlaky do Horního Slavkova a trasa bude napojena na trať číslo 161 do Rakovníka.

Přehrát

00:00 / 00:00

Jaké změny ve vlakové dopravě čekají Karlovarský kraj s novým jízdním řádem, zjistil reportér Zdeněk Trnka

„Místo tří současných párů jsou to čtyři páry. Prodloužili jsme přímé vlaky z Rakovníka právě do Horního Slavkova-Kounice. Je to v období od 19. dubna do 28. září o víkendech,“ dodává Omelka.

Návrat osobní dopravy na trať mezi Krásným Jezem a Horním Slavkovem považuje za revoluci Karlovarský kraj. A právě proto na příští rok spoje u Českých drah objednal.

„Domníváme se, že trať má potenciál v rámci turistického ruchu, na konci roku to budeme vyhodnocovat. Nejdůležitější potenciál trati je samozřejmě pro nákladní dopravu, ale vidíme, že i turisté si najdou cestu do Horního Slavkova,“ říká náměstek hejtmana ze ČSSD Petr Navrátil.

Komfortní soupravy RegioShark

V rámci nového jízdního řádu chtějí České dráhy nasazovat v Karlovarském kraji na 80 procentech spojů moderní soupravy RegioShark. Pocítit by to měli vozíčkáři, cyklisté i každodenní cestující.

„Co se týká komfortu, už bylo do Karlovarského kraje dodáno osm jednotek, což je společně s jednou další jednotkou z Ústeckého kraje, se kterým máme společnou linku, devět vozidel. Pokryjeme jimi zhruba 90 procent výkonu v regionální dopravě,“ vysvětluje Omelka.

„Já bych to vyhodnotil jednoduše – svezte se a rozdíl uvidíte sami,“ pochvaluje si Navrátil.

České dráhy mají v kraji i svého dlouholetého strašáka v podobě horního železničního nádraží v Karlových Varech. Nepovedený projekt jeho obnovy bude muset vyřešit až Správa železniční dopravní cesty, která by se měla stát novým vlastníkem terminálu. Kdy k tomu dojde, ale nikdo neví.

„Původní termín převodu budov byl k 1. lednu 2014, ale zatím je odložený. Mělo by se tak stát v prvním pololetí příštího roku,“ upřesňuje mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.

V nejzápadnějším regionu republiky České dráhy mírně zdraží jízdné, ceny se ale budou měnit jen symbolicky. Například základní jízdné z Aše do Chebu bude dražší o korunu, místo současných 45 bude stát 46 korun.

Zdeněk Trnka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme