Katastrofální stav některých silnic v Krkonoších odrazuje turisty
Zničené silnice v Krkonoších mohou podle místních podnikatelů ovlivnit rozhodnutí turistů, jestli sem přijet nebo ne. Jízdu do východní části těchto hor prodlužují špatné silnice o desítky minut. Opravené by do letošní zimy mohly být první tři úseky mezi Jaroměří a Trutnovem.
Vytlačené díry, koleje, záplaty a minimálně míst, kde se dá předjíždět, jsou na úseku silnice první třídy číslo 37 směřující na východ Krkonoš.
„Z Jaroměře do Trutnova je to tankodrom, není to cesta. Ví se o tom velmi dlouho, dlouho se o tom mluví a trošku mi připadá, že Krkonoše jsou dneska odstrkovány, takže na jiné straně z Hradce Králové jsou cesty v mnohem lepším stavu,“ stěžuje si ředitel největšího hotelu v Peci pod Sněžkou Karle Rada.
Příspěvek Jiřího Fremutha o kritickém stavu silnic v Krkonoších v Odpoledním Radiožurnálu
Turistika je přitom pro ekonomiku Krkonoš a Podkrkonoší klíčová, upozorňuje jednatel firmy Mega Plus, která provozuje třeba skiareály na Černé Hoře nebo v Peci, Petr Hynek.
„My si poradíme s investicemi do našich technologií, do obnovy lanovek, do rozšiřování sjezdovek a podobně, ale potřebujeme mít kvalitní infrastrukturu, aby sem lidé vůbec přijeli,“ říká Petr Hynek.
Zdůrazňuje, že pokud turisté nepřijedou, podnikatelé nebudou mít peníze na investice.
„Tudíž východní Krkonoše budou méně zajímavé pro návštěvníka a jednoznačně i další lidi na penzionech, v pekárnách, v prádelnách, všude. Prostě budou mít méně práce a zase nastane spirála, která prostě skončí tím, že drobní podnikatelé prostě skončí na úřadu práce a bude je živit stát,“ vysvětluje.
Ředitelství silnic a dálnic letos alespoň opravilo úsek z Trutnova na Humburák a do zimy slibuje výměnu povrchů na dalších dvou úsecích. Situaci ale zřejmě vyřeší až dostavba dálnice D11, která má právě na východě Krkonoš překročit polskou hranici.