Kolínská průmyslovka v některých předmětech vsadila na známé 'škola hrou'

Žáci devátých tříd nemají příliš velký zájem o technicky zaměřené odborné školy. Děti raději dávají přednost hlavně gymnáziím a různým humanitním oborům. Trh práce pak zoufale shání technické odborníky, kteří po zaškolení mohou získat nadprůměrnou mzdu. O učně a studenty dlouhodobě bojuje také kolínská průmyslovka. Ta v některých předmětech dokonce vsadila na známé heslo škola hrou.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Paseka - nová počítačová učebna.JPG

Paseka - nová počítačová učebna.JPG | Foto: Pavel Kvapilík

„Naše škola v současné době má 140 žáků a teoreticky bychom jich mohli mít 400. Zájem skutečně klesá,“ stěžuje si ředitel kolínské průmyslové školy Jaromír Kratochvíl a potvrzuje tak celorepublikový trend.

Mladí lidé skutečně raději volí humanitní školy nebo gymnázia. Přitom šikovní absolventi technicky zaměřených škol práci skoro vždycky najdou.

Přehrát

00:00 / 00:00

O moderním způsobu výuky natáčel v kolínské průmyslovce Michal Trnka

„Za poslední tři roky, pokud mám informace z úřadu práce, máme jednoho nezaměstnaného. A ještě mám takový dojem, že ten žák byl na vysoké škole. A pak se objevily jeho zdravotní problémy. A z tohoto důvodu je nezaměstnaný,“ potvrzuje ředitel strojní průmyslovky.

Cílem jeho i kolegů, je teď zaujmout co možná nejvíc deváťáků a probudit u dětí zájem o strojařinu. Proto průmyslovka vsadila na jakousi školu hrou. Příkladem může být předmět nazvaný automatizace a robotizace.

„Je to předmět, který se spíše zabývá programováním určitých robotů, automatů, sledováním určitých hodnot. Zjišťováním různých fyzikálních veličin. A snažíme se to děti naučit, aby to pochopili jednoduchou formou, pomocí běžných věcí“ říká učitel odborných předmětů František Pražák.

Učebna automatizace a robotizace

Ukazuje také zbrusu novou supermoderní učebnu automatizace a robotizace, prostřednictvím které se škola snaží držet krok s dobou. Studenti si tam zrovna hrají s vlastnoručně vyrobeným autem, které se jim po chvíli daří dát do pohybu.

Na první pohled dětské stavebnice mají ve výuce důležitou roli. František Pražák vysvětluje, proč.

„Studenti se zde naučí jednoduché konstrukce. A zároveň to umožňuje i robota rozpohybovat.“

To samé platí třeba v případě simulátoru vozidel. Podobný se dá najít třeba na pouti. Ten školní ale děti hodně naučí.

„Vyzkoušejí si, jak auto jede po nějaké dráze. Počítač zároveň umožní jednoduché nastavování vozu.“

Do nové učebny mají kromě studentů kolínské průmyslovky přístup i deváťáci, kteří si mohou veškerou moderní techniku vyzkoušet.

Třeba si pak někteří z nich nějaký technický obor vyberou jako to udělal Michal Friedmann:

„Dá mi to hodně do života, hlavně z programování, což mě hodně baví,“ dodává letošní maturant kolínské průmyslové školy.

Michal Trnka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme